Od przypadku, do sukcesu
O tym, że Izabela Marszałek-Słaboń i Arkadiusz Słaboń otworzyli biuro pod szyldem Metrohouse w Bielsku-Białej, zdecydował przypadek.
– Szukaliśmy pomysłu na biznes, w którym moglibyśmy się wspólnie realizować – wspomina Izabela Marszałek-Słaboń.
Zbieg okoliczności
Nie wiedzieli do końca, co chcieliby robić. Mieli jednak doświadczenie w handlu i pracy z ludźmi. Pewnego dnia Arkadiusz Słaboń trafił w sieci na informację o Metrohouse. Pomyślał, że biznes wygląda ciekawie, i zadzwonił do Agaty Korzeniewskiej, dyrektora sieci franczyzowej Metrohouse.
– Agata rozmowę rozpoczęła od pytania, skąd wiemy, że w sieci trwają poszukiwania partnera w Bielsku, ponieważ tamtejsze biuro właśnie się zamknęło. Działało ono pięć lat i prowadziła je przesympatyczna starsza pani, która jednak nie stawiała na rozwój i rozgłos – wspomina Izabela Marszałek-Słaboń.
Szybko umówili się na spotkanie, żeby zarezerwować sobie tę lokalizację. Kiedy zobaczyli biznesplan, od razu zdecydowali się na otwarcie biura, choć wiedzieli, że nie będzie łatwo. Wejście do sieci Metrohouse oznaczało dla nich naukę nowej branży praktycznie od zera. Rzeczywiście początki były trudne, bo choć franczyzodawca wspomagał ich na każdym kroku, to jednak cała praca spoczęła na ich barkach.
– Mieliśmy dwa lata intensywnej nauki i inwestycji, zanim zaczęliśmy zbierać plony. Na początku dostaliśmy jednak szczegółowe wytyczne, z których jasno wynikało, kiedy i czego możemy się spodziewać. Wszystko sprawdziło się idealnie. Po dwóch latach inwestycja zaczęła nam się zwracać – mówi Izabela Marszałek-Słaboń.
Ich biuro ruszyło w lutym 2019 roku. Szybko zaczęło nie tylko przynosić zyski właścicielom, ale i zyskiwać rozgłos w całej sieci.
– W Metrohouse żartujemy, że do dużego sukcesu biura na pewno przyczyniło się miejsce podpisania umowy franczyzowej, która została zawarta w karczmie góralskiej w Poroninie, zimą, przy grzanym winie i dźwiękach kapeli góralskiej. Iza i Arek od samego początku istnienia swojej placówki wykazują się niezwykłym zaangażowaniem w dbanie o dobre imię firmy oraz charakteryzują się wysoką jakością pracy z klientami – mówi Agata Korzeniewska.
Komfort dla agenta i klienta
Franczyzobiorcy Metrohouse zostali zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu TOP Franczyzobiorcy w kategorii Innowator. Nagroda została im przyznana przede wszystkim za pomysł na umowę Komfort, który został wdrożony w całej sieci.
– Od samego początku wymyślamy coś nowego i dzielimy się wszystkim z siecią. Umowę Komfort stworzyliśmy, ponieważ brakowało nam narzędzia, które w jednej, krótkiej umowie zabezpieczałoby interesy klienta i agenta. Chodziło o jedną, zwięzłą i jasną umowę, która zastąpiłaby stos dokumentów i dawałaby pewność obu stronom, czego krok po kroku mogą się spodziewać – tłumaczy Izabela Marszałek-Słaboń.
Ich umowa była promowana hasłem „Komfort dla klienta, komfort dla agenta”.
Agata Korzeniewska tłumaczy, że dotychczasowe umowy stosowane w Metrohouse nie dawały w pełni swobody najbardziej aktywnym agentom, którzy pragnęli zaoferować coś więcej niż standardowe zapisy umowy regulujące prawa i obowiązki klienta i agenta Metrohouse.
– Zaproponowane rozwiązanie spowodowało, że obligatoryjną częścią umowy pośrednictwa stał się załącznik stanowiący plan marketingowy sprzedaży nieruchomości. Była to bardzo istotna zmiana, która przyczyniła się do zwiększenia zaufania do agenta i uwiarygodniła jego plany dotyczące promocji nieruchomości, będącej przedmiotem umowy pośrednictwa – mówi Agata Korzeniewska.
W Umowie Komfort agent Metrohouse zobowiązuje się do szeregu działań marketingowych, uzgodnionych z klientem, którego efektem ma być doprowadzenie do transakcji.
– Dzięki temu klient wie, co po kolei będzie się działo, a jeśli któryś z elementów nie zostanie wykonany, ma prawo do reklamacji, a nawet rozwiązania umowy. Daje to poczucie bezpieczeństwa wszystkim stronom – mówi Izabela Marszałek-Słaboń.
Wprowadzenie umowy Komfort w Metrohouse było poprzedzone szeregiem szkoleń z zakresu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta i odbiło się szerokim echem w całej sieci. Narzędzie jest dzisiaj wykorzystywane przede wszystkim przez doświadczonych agentów, którzy dobrze znają narzędzia marketingowe, wykorzystywane dla promocji danej nieruchomości. Traktują oni taki rodzaj umowy jako silny argument do nawiązania współpracy z klientem na zasadach wyłączności.
Firma z twarzą
Umowa Komfort nie jest jednak jedynym pomysłem, który zgłaszali partnerzy Metrohouse z Bielska. Cały czas pracują nad nowymi innowacjami.
– Mamy głowy pełne pomysłów i chcemy się nimi dzielić – zapewnia Izabela Marszałek-Słaboń.
Z sukcesem prowadzą marketing lokalny, działając w sieci i mediach społecznościowych. Nie ukrywają swoich twarzy i każdy agent już na początku współpracy ma przeprowadzoną profesjonalną sesję zdjęciową.
– Jesteśmy dumni z tego, co robimy, i chcemy, żeby ludzie nas znali i pamiętali nasze twarze. Zauważyliśmy, że to naprawdę działa i budzi zaufanie wśród klientów – tłumaczy Izabela Marszałek-Słaboń.
Dodaje, że agenci, którzy mają problem z upublicznieniem swojego wizerunku, raczej nie znajdą u nich pracy.
Ponadto bielscy partnerzy osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Niemal od początku funkcjonowania w Metrohouse są w pierwszej piątce najlepszych pod tym względem biur w sieci. W lutym przyszłego roku minie pięć lat ich działania. Chcą podpisać umowę na kolejnych pięć. Myślą też o otwarciu kolejnego biura Metrohouse w pobliskiej miejscowości.
– To na razie plany, ale bardzo realne. Szukamy odpowiedniej osoby, która poprowadzi takie biuro, i pracowników – zapowiada Izabela Marszałek-Słaboń.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
W czasach boomu mieszkaniowego biura nieruchomości mają co robić. Na Targach Franczyza 15 i 16 marca będzie okazja zapoznać się z ofertą franczyzodawców z tej branży.
Kiedy w czasie pandemii biuro Travelplanet zbankrutowało, Beata Hudziak-Wiśniewska otworzyła placówkę Metrohouse. Czy to był dobra decyzja?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
Młoda mama rozwija biznes
Skuteczna promocja to jeden z najważniejszych aspektów sukcesu firmy. Marketing szeptany, choć często niedoceniany, może przynieść zaskakujące rezultaty. Skontaktuj...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof