Pomysłowi franczyzobiorcy / Izabela Marszałek-Słaboń i Arkadiusz Słaboń, franczyzobiorcy Metrohouse zostali zwycięzcami ostatniej edycji konkursu TOP Franczyzobiorcy w kategorii Innowator. Nagroda została im przyznana przede wszystkim za pomysł na umowę Komfort, który został wdrożony w całej sieci.
Czwartek
04.04.2024
Partnerzy Metrohouse z Bielska szybko zyskali rozgłos w całej sieci. Jaki projekt zapewnił im popularność?
 

O tym, że Izabela Marszałek-Słaboń i Arkadiusz Słaboń otworzyli biuro pod szyldem Metrohouse w Bielsku-Białej, zdecydował przypadek.

– Szukaliśmy pomysłu na biznes, w którym moglibyśmy się wspólnie realizować – wspomina Izabela Marszałek-Słaboń.

Zbieg okoliczności

Nie wiedzieli do końca, co chcieliby robić. Mieli jednak doświadczenie w handlu i pracy z ludźmi. Pewnego dnia Arkadiusz Słaboń trafił w sieci na informację o Metrohouse. Pomyślał, że biznes wygląda ciekawie, i zadzwonił do Agaty Korzeniewskiej, dyrektora sieci franczyzowej Metrohouse.

– Agata rozmowę rozpoczęła od pytania, skąd wiemy, że w sieci trwają poszukiwania partnera w Bielsku, ponieważ tamtejsze biuro właśnie się zamknęło. Działało ono pięć lat i prowadziła je przesympatyczna starsza pani, która jednak nie stawiała na rozwój i rozgłos – wspomina Izabela Marszałek-Słaboń.

Szybko umówili się na spotkanie, żeby zarezerwować sobie tę lokalizację. Kiedy zobaczyli biznesplan, od razu zdecydowali się na otwarcie biura, choć wiedzieli, że nie będzie łatwo. Wejście do sieci Metrohouse oznaczało dla nich naukę nowej branży praktycznie od zera. Rzeczywiście początki były trudne, bo choć franczyzodawca wspomagał ich na każdym kroku, to jednak cała praca spoczęła na ich barkach.

– Mieliśmy dwa lata intensywnej nauki i inwestycji, zanim zaczęliśmy zbierać plony. Na początku dostaliśmy jednak szczegółowe wytyczne, z których jasno wynikało, kiedy i czego możemy się spodziewać. Wszystko sprawdziło się idealnie. Po dwóch latach inwestycja zaczęła nam się zwracać – mówi Izabela Marszałek-Słaboń.

Ich biuro ruszyło w lutym 2019 roku. Szybko zaczęło nie tylko przynosić zyski właścicielom, ale i zyskiwać rozgłos w całej sieci.

– W Metrohouse żartujemy, że do dużego sukcesu biura na pewno przyczyniło się miejsce podpisania umowy franczyzowej, która została zawarta w karczmie góralskiej w Poroninie, zimą, przy grzanym winie i dźwiękach kapeli góralskiej. Iza i Arek od samego początku istnienia swojej placówki wykazują się niezwykłym zaangażowaniem w dbanie o dobre imię firmy oraz charakteryzują się wysoką jakością pracy z klientami – mówi Agata Korzeniewska.

Komfort dla agenta i klienta

Franczyzobiorcy Metrohouse zostali zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu TOP Franczyzobiorcy w kategorii Innowator. Nagroda została im przyznana przede wszystkim za pomysł na umowę Komfort, który został wdrożony w całej sieci.

– Od samego początku wymyślamy coś nowego i dzielimy się wszystkim z siecią. Umowę Komfort stworzyliśmy, ponieważ brakowało nam narzędzia, które w jednej, krótkiej umowie zabezpieczałoby interesy klienta i agenta. Chodziło o jedną, zwięzłą i jasną umowę, która zastąpiłaby stos dokumentów i dawałaby pewność obu stronom, czego krok po kroku mogą się spodziewać – tłumaczy Izabela Marszałek-Słaboń.

Ich umowa była promowana hasłem „Komfort dla klienta, komfort dla agenta”.

Agata Korzeniewska tłumaczy, że dotychczasowe umowy stosowane w Metrohouse nie dawały w pełni swobody najbardziej aktywnym agentom, którzy pragnęli zaoferować coś więcej niż standardowe zapisy umowy regulujące prawa i obowiązki klienta i agenta Metrohouse.

– Zaproponowane rozwiązanie spowodowało, że obligatoryjną częścią umowy pośrednictwa stał się załącznik stanowiący plan marketingowy sprzedaży nieruchomości. Była to bardzo istotna zmiana, która przyczyniła się do zwiększenia zaufania do agenta i uwiarygodniła jego plany dotyczące promocji nieruchomości, będącej przedmiotem umowy pośrednictwa – mówi Agata Korzeniewska.

W Umowie Komfort agent Metrohouse zobowiązuje się do szeregu działań marketingowych, uzgodnionych z klientem, którego efektem ma być doprowadzenie do transakcji.

– Dzięki temu klient wie, co po kolei będzie się działo, a jeśli któryś z elementów nie zostanie wykonany, ma prawo do reklamacji, a nawet rozwiązania umowy. Daje to poczucie bezpieczeństwa wszystkim stronom – mówi Izabela Marszałek-Słaboń.

Wprowadzenie umowy Komfort w Metrohouse było poprzedzone szeregiem szkoleń z zakresu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta i odbiło się szerokim echem w całej sieci. Narzędzie jest dzisiaj wykorzystywane przede wszystkim przez doświadczonych agentów, którzy dobrze znają narzędzia marketingowe, wykorzystywane dla promocji danej nieruchomości. Traktują oni taki rodzaj umowy jako silny argument do nawiązania współpracy z klientem na zasadach wyłączności.

Firma z twarzą

Umowa Komfort nie jest jednak jedynym pomysłem, który zgłaszali partnerzy Metrohouse z Bielska. Cały czas pracują nad nowymi innowacjami.

– Mamy głowy pełne pomysłów i chcemy się nimi dzielić – zapewnia Izabela Marszałek-Słaboń.

Z sukcesem prowadzą marketing lokalny, działając w sieci i mediach społecznościowych. Nie ukrywają swoich twarzy i każdy agent już na początku współpracy ma przeprowadzoną profesjonalną sesję zdjęciową.

– Jesteśmy dumni z tego, co robimy, i chcemy, żeby ludzie nas znali i pamiętali nasze twarze. Zauważyliśmy, że to naprawdę działa i budzi zaufanie wśród klientów – tłumaczy Izabela Marszałek-Słaboń.

Dodaje, że agenci, którzy mają problem z upublicznieniem swojego wizerunku, raczej nie znajdą u nich pracy.

Ponadto bielscy partnerzy osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Niemal od początku funkcjonowania w Metrohouse są w pierwszej piątce najlepszych pod tym względem biur w sieci. W lutym przyszłego roku minie pięć lat ich działania. Chcą podpisać umowę na kolejnych pięć. Myślą też o otwarciu kolejnego biura Metrohouse w pobliskiej miejscowości.

– To na razie plany, ale bardzo realne. Szukamy odpowiedniej osoby, która poprowadzi takie biuro, i pracowników – zapowiada Izabela Marszałek-Słaboń.


Uzgodnione działania marketingowe / W Umowie Komfort agent Metrohouse zobowiązuje się do szeregu działań marketingowych, uzgodnionych z klientem, którego efektem ma być doprowadzenie do transakcji.
Dominika Pronarska
dziennikarz