GoDan z nową strategią
Co nowego w GoDan?
Mimo dynamicznych zmian na rynku, spowodowanych pandemią i sytuacją geopolityczną, nasza firma stale odnotowuje wzrosty. Jesteśmy też w trakcie transformacji naszej sieci franczyzowej. Dzieje się u nas dużo, m.in. zatrudniliśmy nowego menedżera ds. rozwoju sieci. Co jednak najważniejsze, zmieniamy strategię rozwojową. Skupiamy się na dwóch filarach: rozbudowie tradycyjnych sklepów franczyzowych pod naszym szyldem oraz wprowadzeniu franczyzy w formacie shop in shop. Ten ostatni model umożliwia wprowadzenie asortymentu GoDan party do oferty istniejących sklepów, np. z zabawkami, papierniczych czy księgarni. Stworzyliśmy także komórkę odpowiedzialną za kompleksową obsługę naszych partnerów franczyzowych w zakresie dostaw helu. Zapewniamy hel w bardzo konkurencyjnych cenach, a oprócz tego niezbędny sprzęt, szkolenia, organizujemy całą logistykę oraz dedykowany serwis. Dzięki temu nasi partnerzy mogą skupić się na rozwoju swoich biznesów, mając pewność, że są w pełni wspierani przez naszą firmę.
Wracając do formatu shop on shop. Czy sklepy z wymienionych branż będą zainteresowane waszą ofertą? Przecież w wielu z nich i tak są akcesoria z segmentu party.
Owszem, w wielu sklepach można znaleźć produkty party, jednak często jest to przypadkowo dobrany asortyment, który nie gwarantuje optymalnego poziomu sprzedaży. My oferujemy nie tylko produkty, ale również kompleksowe wsparcie, które pozwala naszym partnerom biznesowym wykorzystać pełen potencjał działalności. Pomagamy w doborze zestawu produktów, które zawsze cieszą się popytem i są kluczowe dla oferty party. Dodatkowo uczymy jak wykorzystywać sezony, takie jak komunie, Halloween czy karnawał, aby maksymalizować zyski. Zresztą bez względu na formę franczyzy – czy to sklep tradycyjny czy shop in shop – każdy franczyzobiorca otrzymuje od nas pełne wsparcie. Nasze szkolenia opierają się na realnych sytuacjach rynkowych. Jesteśmy w stanie zapewnić konkurencyjną przewagę na rynku i umożliwić franczyzobiorcom osiągnięcie sukcesu w branży party.
Polacy chętnie kupują imprezowe akcesoria?
Tak, wydajemy na nie coraz więcej. Standardowy urodzinowy balon z cyfrą jest prezentem już nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. A to produkt wysokomarżowy, marża sięga od 50 do nawet 70 proc. Poza tym jest coraz więcej okazji, na które Polacy chcą mieć dekoracje czy gadżety. Jeszcze niedawno nie wiedzieliśmy, czym jest „baby shower” czy „gender reveal party”, a teraz te uroczystości stają się popularne już nie tylko w świecie celebrytów. I ten trend będzie rósł.
Na rynku jest wciąż miejsce na wasze sklepy?
Zdecydowanie tak. Analizowaliśmy każdy powiat i odkryliśmy „białe plamy”, gdzie jeszcze nas nie ma, a jest potencjał rynkowy. Na niektórych obszarach to potencjał dla punktów shop in shop, na innych widzimy potrzebę otwarcia samodzielnych sklepów franczyzowych. W miastach powiatowych upadło w ostatnim czasie wiele biznesów, jest dużo pustych lokali, w związku z czym spadły ceny najmu. Dziś otwarcie biznesu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zwłaszcza jeśli jest to biznes sieciowy. A franczyza GoDan nie wymaga dużych nakładów. Nasza strategia rozwojowa zakłada dwukrotne powiększenie sieci franczyzowej w ciągu 36 miesięcy, co świadczy o naszej pewności co do potencjału rynkowego i możliwości rozwoju.
A ile wynosi inwestycja?
Na wynajęcie lokalu dla potrzeb małego sklepu z asortymentem party wystarczy często 1-2 tys. zł miesięcznie. Przy modelu shop in shop franczyzobiorca musi natomiast tylko wygospodarować miejsce w istniejącym sklepie. Jeśli na zatowarowanie wydamy 30-35 tys. zł, pozwoli nam to zaopatrzyć sklep na naprawdę bardzo dobrym poziomie. My jako centrala dobieramy produkty, dostarczamy asortyment w najlepszych możliwych cenach. Podpowiadamy, w jakich proporcjach dobrać poszczególne kategorie produktowe. Oferujemy specjalne promocje dla naszych partnerów oraz przeprowadzamy szkolenia z różnych obszarów. Jako jedyni na rynku dostarczamy nie tylko balony, ale również hel i reduktory, co stanowi istotny filar sprzedaży detalicznej. Nasza franczyza nie ogranicza się jednak jedynie do handlu, ale również oferuje usługi. Franczyzobiorcy mają możliwość uczestnictwa w profesjonalnych szkoleniach z wykonywania dekoracji i kompozycji balonowych, co pozwala im rozszerzyć działalność o usługi dekoratorskie na różnego rodzaju imprezy okolicznościowe i eventy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA GODAN
Marka dostarczająca akcesoria zabawowe na przyjęcia. Działa w Polsce od ponad 30 lat. Oprócz akcesoriów z segmentu party sklepy tej marki oferują też usługi pompowania balonów helem oraz tworzenia dekoracji balonowych.
- ponad 110 sklepów
- inwestycja w zatowarowanie: 30-35 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
W Katalogu Firm Franchisingowych prezentujemy warunki współpracy z siecią Piekarnia „Pod Telegrafem”
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...