Franczyza z Kubą Wojewódzkim
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to wspólny projekt Dawida Kwidzińskiego i Kuby Wojewódzkiego.
– Wcześniej prowadziłem w Gdyni dwie restauracje: Como Ristorante z kuchnią włoską oraz Aleję 40, skoncentrowaną głownie na śniadaniach i lunchach. Kuba bardzo często bywał gościem w moich lokalach, zresztą to w Alei 40 zaczęła się nasza znajomość – opowiada Dawid Kwidziński. – Chcieliśmy zrealizować wspólny i wyjątkowy projekt gastronomiczny. Wymarzyliśmy sobie miejsce, które będzie przyciągać nie tylko dobrą kuchnią, ale również wyjątkowym klimatem.
I tak ponad trzy lata temu w centrum Gdyni otworzyła się dla gości restauracja Niewinni Czarodzieje TrzyZero.
Nie tylko kuchnia
Z założenia miejsce miało być nietuzinkowe.
– Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że dziś nie wystarczy tylko doskonała kuchnia – podkreśla Dawid Kwidziński.
Dlatego w Niewinnych Czarodziejach TrzyZero goście mogą brać udział także m.in. w cyklicznych wydarzeniach kulturalnych, artystycznych, muzycznych, kulinarnych. Pojawiają się artyści, postacie ze świata sztuki i rozrywki, komicy, celebryci.
– Promujemy też młodych, utalentowanych artystów miejskich, których prace można podziwiać podczas wernisaży i wystaw sztuki w naszym lokalu – dodaje współwłaściciel Niewinnych Czarodziejów.
Od początku współpracy panowie zakładali, że nie poprzestaną na jednej restauracji. Wybrali już kolejne miejsce, tym razem w Gdańsku i tu przygotowują otwarcie drugiego lokalu. Ale i na tym nie chcą poprzestać. Dlatego zdecydowali, że udostępnią swój pomysł na biznes franczyzobiorcom.
– Koncept się sprawdził, ale apetyt mamy większy, chcemy się rozwijać i otwierać lokale w kolejnych miastach – mówi Dawid Kwidziński. – Sposób w jaki prowadzimy biznes wymaga osobistego zaangażowania w życie restauracji, ciągłego nadzoru i częstej obecności w lokalu. Z tego powodu uznaliśmy, że najlepszą metodą na bardziej dynamiczny rozwój będzie franczyza. Szukamy przedsiębiorców z pasją do świata kulinarnego. Doświadczenie w biznesie jest koniecznie. A doświadczenie w branży restauracyjnej będzie dodatkowym atutem, choć nie jest niezbędne.
Dobra lokalizacja
Franczyzodawca uważa, że koncept najlepiej sprawdzi się w największych polskich miastach, liczących powyżej 250 tys. mieszkańców. – Chcemy, aby restauracje znajdowały się w kluczowych miejscach miast, najchętniej w ich centrach. Z pewnością muszą być to miejsca o dużym natężeniu ruchu – dodaje Dawid Kwidziński.
Franczyzobiorca powinien sam znaleźć lokalizację. Wymagana powierzchnia to minimum 200 mkw., w największych miastach restauracje mogą mieć nawet powyżej 300 mkw. Dodatkowo niezbędne jest miejsce na wystawienie ogródka sezonowego.
Franczyzobiorca otrzyma projekt lokalu macierzystego w Gdyni, który będzie punktem odniesienia do aranżacji każdej nowej restauracji. Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, jaki lokal znajdziemy. Franczyzodawca szacuje jednak, że na jego przygotowanie trzeba przeznaczyć mniej więcej 1 mln zł. Można wspierać się przy tym leasingiem, albo poszukać dotacji. Franczyzodawca jest też otwarty na współpracę z restauratorami, którzy prowadzą już lokale i chcieliby dołączyć do marki Niewinni Czarodzieje TrzyZero.
Wsparcie od franczyzodawcy
Zarówno franczyzobiorca, jak i jego pracownicy przechodzą obowiązkowe szkolenia. Obejmują one różnorodne aspekty prowadzenia działalności, takie jak obsługa klienta, zarządzanie personelem, standardy jakości, a także specyficzne procedury operacyjne zgodne z marką. Szkolenia dotyczą też marketingu, zarządzania finansami oraz zarządzania systemem informatycznym.
– Nowym partnerom przekażemy naszą filozofię prowadzenia restauracji, sprawdzony model biznesowy, know how, przeszkolimy, pomożemy w aranżacji. Franczyzobiorca otrzyma od nas całą wiedzę i wsparcie w prowadzeniu restauracji na każdym etapie współpracy – zapewnia Dawid Kwidziński. – Pomagamy w negocjacjach z dostawcami oraz w projekcie i adaptacji lokalu. Zapewniamy regularne doradztwo operacyjne oraz pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów związanych z prowadzeniem lokalu. Będziemy dostarczać aktualizacje dotyczące nowych produktów, promocji i standardów obsługi. Zaplanujemy oczywiście również komunikację marketingową, wykorzystując wszystkie nasze kanały. Tutaj mamy ogromny potencjał. Dzięki rozpoznawalności mojego wspólnika docieramy naszymi działaniami do nieprzeciętnie dużej liczby odbiorców.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 100 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, do tego trzeba doliczyć opłatę marketingową. Franczyzodawca zapewnia, że lokal w Gdyni stał się rentowny od pierwszego miesiąca działalności.
WIZYTÓWKA NIEWINNYCH CZARODZIEJÓW TRZYZERO
Restauracje, które właśnie rozpoczynają budowę sieci franczyzowej. Współwłaścicielem marki jest Kuba Wojewódzki.
- 1 restauracja, 1 w budowie
- opłata wstępna 100 tys. zł
- kwota inwestycji ok. 1 mln zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Ile kosztuje zdrowie, dowiadujemy się przy okazji choroby. A ile kosztuje biznes w branży zdrowotnej i jakie zyski może przynieść?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...