Oryginalny salon piękności

Inne podejście / W Fast Line Studio nad jednym klientem pracują średnio trzy stylistyki. I to w tym samym czasie.
Piątek
29.11.2024
Fast Line Studio przyciąga klientów wykonywaniem nawet kilku usług jednocześnie. Czy to się sprawdza?
 

Salon urody Fast Line Studio pochodzi z Ukrainy. Pierwsza placówka zaczęła działać w rodzimym kraju w 2019 r., a w 2022 r. pojawił się pierwszy salon w Polsce.

Nawet pięć w jednym

Fast Line Studio to salon urody, który stawia na wykonywanie kilku różnych usług dla klienta w jednym czasie.

- Naszym wyróżnikiem jest to, że proponujemy wykonywanie do pięciu usług jednocześnie. Dzięki temu klienci nie tracą czasu na chodzenie oddzielnie na manicure, pedicure, make up, fryzurę czy masaż. To wszystko mogą mieć w u nas podczas jednej wizyty. Cenią sobie takie rozwiązanie, bo wszyscy wiemy, że w dzisiejszym świecie czas jest na wagę złota – tłumaczy  Maryia Terekhova, współzałożycielka międzynarodowej sieci salonów urody Fast Line Studio.

Korzysta też salon, który dzięki wykonywaniu kilka usług jednocześnie, na jednym kliencie zarabia po prostu więcej. Osoby, które odwiedzają Fast Line Studio, coraz częściej decydują się na takie rozwiązanie.

- Kiedy ktoś przychodzi do nas na określoną usługę, proponujemy mu kolejne. Przy jednej osobie zwykle pracują trzy stylistyki. Klienci najpierw testują, jak to wygląda i przeważnie są zadowoleni, bo nie tracą czasu na każdą z usług oddzielnie – podkreśla Maryia Terekhova.

Fast Line Studio oferuje m.in. masaże, strzyżenie, manicure, pedicure, make up, pielęgnację włosów, usługi podologiczne a nawet konsultacje psychologiczne.  

Obecnie w Polsce działają trzy salony własne tej marki – dwa w Krakowie i jeden w Warszawie. Ponadto Fast Line Studio ma dwa salony własne na Ukrainie. Lada chwila ruszą też dwie placówki franczyzowe w tym kraju. Ponadto firma prężnie rozwija się za granicą, oprócz Polski w Hiszpańskiej Barcelonie.

- Myślimy też o Stanach Zjednoczonych – mówi Maryia Terekhova.

Opłacalny biznes

Od niedawna salon pod szyldem Fast Line Studio można otworzyć także w Polsce. W sierpniu ruszyła placówka franczyzowa w Krakowie, a lada chwila otworzy się też w Warszawie.

- Liczymy na jeszcze jeden salon w Krakowie, a w stolicy widzimy potencjał na dziesięć – mówi Maryia Terekhova.

Generalnie studia mają największy potencjał w miastach z liczbą mieszkańców od 300 tys. Dobrze sprawdzą się m.in. we Wrocławiu, Gdańsku czy Poznaniu.

- Wiemy, że znajdzie się dla nas miejsce, pomimo, że branża baeuty jest bardzo konkurencyjna. Dużo czasu przed sprzedażą franczyzy poświęciliśmy na analizę tego, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej, żeby biznes był dochodowy. Wiemy, czego potrzebujemy i co powinniśmy robić, żeby dochody franczyzowych salonów rosły – przekonuje współwłaścicielka Fast Line Studio.

Inwestycja w taki salon to ok. 220 tys. zł, w przypadku 50 mkw lokalu z dwoma fotelami i stołem do manicure. Obejmuje wynajęcie, umeblowanie, wyposażenie salonu, w tym zakup sprzętu, kosmetyków i narzędzi.  Do tego jest jeszcze ok. 85 tys. zł wkładu własnego.

Opłaty do centrali to 8 proc. wartości sprzedaży. Trzeba też zatrudnić dwie recepcjonistki, dwóch fryzjerów i do pięciu neostylistek. Od momentu podpisania umowy do otwarcia salonu mija ok. 3 miesięcy. Kolejne pół roku to czas, na końcu którego partner powinien wyjść na zero. Od tego momentu zaczyna zarabiać. Na pełny zwrot z inwestycji trzeba poczekać 2-2,5 roku.

Przy tym franczyzobiorca może liczyć na wsparcie w każdym aspekcie prowadzenia biznesu. Nie musi mieć kierunkowego wykształcenia, wszystkiego nauczy się podczas szkoleń. Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalu, umeblowaniu go i znalezieniu klientów. Pierwsze zaopatrzenie salonu w kosmetyki wystarczy na pierwsze trzy miesiące. Potem partnerzy mogą zaopatrywać się w centrali, która kupuje je z rabatami.

- Szukamy partnerów, którzy rozumieją, że beauty to jest biznes – podsumowuje Maryia Terekhova.

WIZYTÓWKA MARKI FAST LINE STUDIO

Sieć salonów piękności

  • Liczba placówek w Polsce – 3 własne i 1 franczyzowa
  • Kwota inwestycji – od 300 tys. zł
  • Miesięczne opłaty – 8 proc. od wartości sprzedaży

 


Maryia Terekhova, współzałożycielka międzynarodowej sieci salonów urody Fast Line Studio / Nasi klienci cenią sobie korzystanie z kilku usług jednocześnie, bo wszyscy wiemy, że w dzisiejszym świecie czas jest na wagę złota
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes z masażystkami z Bali

Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Opinie o współpracy z Yasumi

Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...

5 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2024
Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020