Specjaiści w branży / Al. Capone to sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem
Wtorek
17.12.2024
– Rynek w chwili obecnej czyści się z nieintratnych biznesów. Zostają tylko sprawdzone, dobrze poukładane, przemyślane firmy. – mówi Marcin Górski, członek zarządu Al. Capone.
 

Jak ocenia Pan mijający rok, zarówno pod kątem ogólnorynkowym, jak i rozwoju waszej sieci?

Dynamika otwarć w naszej sieci w 2024 roku była niższa niż w latach poprzednich. Nałożyło się na to wiele wyzwań, jakie niesie rynek. Spośród nich największym jest wzrost kosztów, jaki dotyka przedsiębiorców w Polsce. Dotyczy to kilku obszarów, w których wyróżnia się wzrost kosztu zatrudnienia pracowników, ale także energii, czy koszty związane z najmem lokali. Nie tylko nasza branża się z tym mierzy, ale wszystkie biznesy prowadzone w Polsce mają podobne wyzwania.

Drugim wyzwaniem jest niepokój, jaki towarzyszy nam w obecnych czasach. Niedawno, chociaż mam wrażenie, że już o tym zapomnieliśmy, towarzyszyła nam pandemia Covid-19, a obecnie mamy wojnę za naszą wschodnią granicą. W ramach prowadzenia biznesu - nie mówię tu tylko o sklepach detalicznych, ale ogólnie o szeroko rozumianym rynku - widać, że konsumenci są ostrożni. Nie ma dobrych nastrojów, a co za tym idzie, raczej staramy się oszczędzać, niż wydawać pieniądze. W mojej branży przyzwyczajeni byliśmy do dużych wzrostów sprzedaży co roku. Ta dynamika wyhamowała i widać, że mamy teraz okres stabilizacji. Niemniej jednak konsumpcja alkoholu w Polsce jest na wysokim poziomie i klienci chętnie wybierają sklepy specjalistyczne, takie jak Al.Capone, kiedy chcą dokonać zakupu alkoholu, poradzić się jaki produkt wybrać czy dowiedzieć się więcej o danej marce. To powoduje, że dalej optymistycznie patrzę w przyszłość. Obecne czasy są idealne do tego, aby dokonać poprawek i optymalizacji w biznesie i być gotowym na nadchodzące lata, aby skutecznie działać i konkurować na rynku. Nie jest sztuką prowadzić biznes tylko wtedy, gdy wszystko wokół jest poukładane i rośnie. Rynek w chwili obecnej czyści się z nieintratnych biznesów. Zostają tylko sprawdzone, dobrze poukładane, przemyślane firmy.

Właśnie na optymalizacji skupialiście się w 2024 roku?

Mijający rok poświęciliśmy w firmie na reorganizację. Wdrożyliśmy dużo nowych rozwiązań, które poprawiają naszą konkurencyjność. Wymienić mogę chociażby współpracę z firmą Payback, czyli największym multipartnerskim programem lojalnościowym, w ramach którego uczestniczymy jako specjalistyczna sieć salonów z alkoholem. Dzięki temu mamy też możliwość zarządzania relacją z klientem w ramach CRM, lepszego personalizowania oferty oraz promocji. Mocno optymalizujemy także łańcuch dostaw stawiając na rozwiązania z obszaru AI. To z kolei poprawia nam dostępność produktów na półkach i ogranicza koszty.

W obszarze oferty dla naszych klientów mamy coraz szerszą gamę produktów dostępnych wyłączenie w naszych sklepach. Możemy pochwalić się np. winami najwyższej jakości z wielu krajów, m.in. Gruzji, Włoch, Hiszpanii czy szampanem z Francji. Mamy w unikalnej ofercie nie tylko wina, ale także alkohole mocne, jak whisky ze Szkocji czy z USA. Obecna skala działania pozwala nam na takie możliwości. Doceniają to nie tylko klienci, ale także franczyzobiorcy, którzy mogą skutecznie konkurować na rynku z innymi sklepami.

A jakie macie plany na 2025 rok?

Oczywiście chcemy otwierać więcej sklepów i jesteśmy do tego przygotowani. Zależy nam na dalszym rozwoju firmy. Duża część naszych partnerów posiada więcej niż jeden sklep i deklaruje otwarcie kolejnego. Oczywiście zapraszamy także nowe osoby chcące dołączyć do naszego modelu biznesowego. Będziemy kontynuowali poszerzanie oferty, o produkty które będziemy sami importowali. Pojawią się zatem kolejne wina i alkohole mocne, które będzie można kupić tylko w Al.Capone.

Poza tym będziemy testować nowe kategorie produktów które przyniosą dodatkowy przychód i jednocześnie uzupełnią naszą ofertę. Mamy również w planach przebudowę strefy przykasowej, gdzie znajdzie się więcej produktów impulsowych generujących wyższą marżę.

Jakie są warunki współpracy franczyzowej z Al. Capone?

Nasz biznes daje zarobić, ale jest też wymagający. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest zaangażowanie franczyzobiorcy w codzienne prowadzenie sklepu. W centrali mamy fachowców z każdego obszaru. Zajmiemy się znalezieniem lokalizacji, pomocą w aranżacji, szkoleniem personelu, marketingiem, ofertą itd. Mamy dobre ceny zakupu, długie terminy płatności, co pozwala skutecznie zarządzać marżą i przepływami finansowymi. Połączenie naszego wsparcia i zaangażowania franczyzobiorcy daje satysfakcję z prowadzenia sklepu i zarabiania pieniędzy.

Inwestycja w nasz sklep nie należy do najtańszych, ale można liczyć na dobre zarobki. Na pierwszym spotkaniu omawiamy szczegóły dotyczące środków potrzebnych do uruchomienia placówki, kosztów prowadzenia, marż, przychodów i zysków. Poszukujemy sklepów o wielkości około 100 mkw., otwieramy je w całym kraju. Nasze placówki zlokalizowane są w małych miasteczkach, takich jak chociażby dziesięciotysięczna Kolbuszowa na Podkarpaciu, poprzez średniej wielkości miasta,jak np. Mielec, po duże i największe, jak Częstochowa, Kielce, Radom, Białystok, Trójmiasto czy Warszawa.

 

WIZYTÓWKA AL.CAPONE

Sieć sklepów z alkoholem. Istnieje od 14 lat.

  • 53 sklepy własne
  • 67 sklepów franczyzowych

Górski, członek zarządu Al. Capone: / "Wdrożyliśmy dużo nowych rozwiązań, które poprawiają naszą konkurencyjność."

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022