Licencja na sushi
Marka Sushi Story powstała ponad 10 lat temu w Ukrainie. Do wybuchu wojny miała tam ponad 100 lokali, teraz jest ich ok. 60. Na polskim rynku Sushi Story działa od 5 lat. Marka ma tutaj 9 działających punktów, m.in. w Warszawie, Łodzi, Ząbkach, Pruszkowie, Wrocławiu. Kolejne trzy są w trakcie przygotowań do otwarcia.
Take away i nie tylko
Sushi Story otwiera lokale w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Ale w Piasecznie mamy też większy lokal, ze stolikami dla klientów – dodaje Yuliia Rymsha, kierownik oddziału Sushi Story w Polsce. – Taki format też jest możliwy, zależy to jednak od wielkości lokalu, jakim dysponuje franczyzobiorca.
Franczyzodawca zapowiada, że do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych polskich miastach. Ale też jest zainteresowany mniejszymi miasteczkami, zlokalizowanymi wokół większych aglomeracji, jak np. podwarszawski Pruszków czy Piastów, w których już działają lokale.
– Nasi obecni franczyzobiorcy mają pierwszeństwo jeśli chodzi o otwarcia w kolejnych lokalizacjach, ale chętnie przyjmiemy do sieci nowych partnerów – podkreśla Yuliia Rymsha. – Pilnujemy też, aby nasze lokale się nie kanibalizowały.
Według obliczeń franczyzodawcy orientacyjny koszt inwestycji w lokal w formacie take away, wielkości 40 mkw, to ok. 35 tys. euro. Model restauracyjny będzie droższy. Ale ostateczne koszty zależą od stanu wyjściowego lokalu, od konkretnego lokalizacji. Centrala pomaga w poszukiwaniu i wyborze miejsca na biznes.
– Wspieramy i pomagamy naszym franczyzobiorcom przez cały czas przygotowań do otwarcia, łącznie z odbiorem dokonywanym przez Sanepid – podkreśla Yuliia Rymsha. – Przed otwarciem do lokalu jedzie też nasza ekipa szkoleniowa, aby przeszkolić franczyzobiorcę i jego personel.
Koszty i zyski
Od lokalizacji zależy też wysokość opłaty wstępnej w koncepcie Sushi Story. Jeśli otwieramy lokal w Warszawie, to jest to 8 tys. euro, w Krakowie czy Poznaniu – 7 tys. euro, w miastach do 300 tys. mieszkańców – 5 tys. euro. Najniższa opłata jest przeznaczona dla miast do 100 tys. mieszkańców – 3 tys. euro. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 3,5 proc. od obrotu.
– Średni miesięczny obrót lokalu to 85-100 tys. zł – zapewnia Yuliia Rymsha. – Czysty dochód, który zostaje na rękę franczyzobiorcy to 3-5 tys. euro miesięcznie.
O szczegóły franczyzodawcę Sushi Story będzie można zapytać podczas wiosennych Targów Franczyza, 13-14 marca na PGE Narodowym, gdzie marka będzie miała swoje stoisko.
WIZYTÓWKA SUSHI STORY
Sieć lokali sushi, specjalizujących się w formacie take away. Wywodzi się z Ukrainy, w Polsce rozwija się od 5 lat.
- ok. 60 lokali w Ukrainie
- 9 lokali w Polsce, 3 w trakcie przygotowań do otwarcia
- opłata wstępna od 3 tys. euro

ZOBACZ W KATALOGU

















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali