Licencja na sushi
Marka Sushi Story powstała ponad 10 lat temu w Ukrainie. Do wybuchu wojny miała tam ponad 100 lokali, teraz jest ich ok. 60. Na polskim rynku Sushi Story działa od 5 lat. Marka ma tutaj 9 działających punktów, m.in. w Warszawie, Łodzi, Ząbkach, Pruszkowie, Wrocławiu. Kolejne trzy są w trakcie przygotowań do otwarcia.
Take away i nie tylko
Sushi Story otwiera lokale w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Ale w Piasecznie mamy też większy lokal, ze stolikami dla klientów – dodaje Yuliia Rymsha, kierownik oddziału Sushi Story w Polsce. – Taki format też jest możliwy, zależy to jednak od wielkości lokalu, jakim dysponuje franczyzobiorca.
Franczyzodawca zapowiada, że do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych polskich miastach. Ale też jest zainteresowany mniejszymi miasteczkami, zlokalizowanymi wokół większych aglomeracji, jak np. podwarszawski Pruszków czy Piastów, w których już działają lokale.
– Nasi obecni franczyzobiorcy mają pierwszeństwo jeśli chodzi o otwarcia w kolejnych lokalizacjach, ale chętnie przyjmiemy do sieci nowych partnerów – podkreśla Yuliia Rymsha. – Pilnujemy też, aby nasze lokale się nie kanibalizowały.
Według obliczeń franczyzodawcy orientacyjny koszt inwestycji w lokal w formacie take away, wielkości 40 mkw, to ok. 35 tys. euro. Model restauracyjny będzie droższy. Ale ostateczne koszty zależą od stanu wyjściowego lokalu, od konkretnego lokalizacji. Centrala pomaga w poszukiwaniu i wyborze miejsca na biznes.
– Wspieramy i pomagamy naszym franczyzobiorcom przez cały czas przygotowań do otwarcia, łącznie z odbiorem dokonywanym przez Sanepid – podkreśla Yuliia Rymsha. – Przed otwarciem do lokalu jedzie też nasza ekipa szkoleniowa, aby przeszkolić franczyzobiorcę i jego personel.
Koszty i zyski
Od lokalizacji zależy też wysokość opłaty wstępnej w koncepcie Sushi Story. Jeśli otwieramy lokal w Warszawie, to jest to 8 tys. euro, w Krakowie czy Poznaniu – 7 tys. euro, w miastach do 300 tys. mieszkańców – 5 tys. euro. Najniższa opłata jest przeznaczona dla miast do 100 tys. mieszkańców – 3 tys. euro. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 3,5 proc. od obrotu.
– Średni miesięczny obrót lokalu to 85-100 tys. zł – zapewnia Yuliia Rymsha. – Czysty dochód, który zostaje na rękę franczyzobiorcy to 3-5 tys. euro miesięcznie.
O szczegóły franczyzodawcę Sushi Story będzie można zapytać podczas wiosennych Targów Franczyza, 13-14 marca na PGE Narodowym, gdzie marka będzie miała swoje stoisko.
WIZYTÓWKA SUSHI STORY
Sieć lokali sushi, specjalizujących się w formacie take away. Wywodzi się z Ukrainy, w Polsce rozwija się od 5 lat.
- ok. 60 lokali w Ukrainie
- 9 lokali w Polsce, 3 w trakcie przygotowań do otwarcia
- opłata wstępna od 3 tys. euro

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali