Natalia Kosiada, absolwentka programu „Bezpieczny start” / "Miałam 19 lat, gdy otworzyłam swój pierwszy sklep Żabki. Model franczyzy jest dla mnie idealny. Doceniam to, że w wielu kwestiach nie jestem sama i mogę korzystać z doświadczenia przedstawicieli sieci oraz sprawdzonych rozwiązań".
Poniedziałek
31.03.2025
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
 

Program „Bezpieczny start” skierowany jest do osób, które marzą o własnym biznesie, ale nigdy nie miały do czynienia z pracą w handlu ani z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Program od początku spotkał się z dużym zainteresowaniem. Do końca 2024 r., spośród 100 osób, które wzięły w nim udział, 57 otworzyło sklep Żabka, a kolejne 22 osoby kontynuują szkolenia, by już wkrótce uruchomić sklep pod marką sieci. 

Uczestnicy programu poznają wszystkie aspekty prowadzenia i funkcjonowania modelu franczyzowego Żabki. Przede wszystkim prowadzą sprzedaż, obsługują kasę i klientów, przyjmują dostawy produktów, poznają systemy informatyczne i zasady etykietowania. Jest to pierwszy krok do podjęcia długofalowej współpracy z siecią oraz wstęp do rozwijania kompetencji z zakresu przedsiębiorczości.

Franczyzobiorczyni, która skorzystała z bezpiecznego startu 

Natalia Kosiada jest absolwentką programu „Bezpieczny start”. Miała 19 lat, gdy otworzyła swój pierwszy sklep Żabki. – Model franczyzy jest dla mnie idealny. Doceniam to, że w wielu kwestiach nie jestem sama i mogę korzystać z doświadczenia przedstawicieli sieci oraz sprawdzonych rozwiązań – mówi Natalia Kosiada, franczyzobiorczyni Żabki z Łodzi. – Jednocześnie doceniam to, że mam swobodę m.in. w kwestii zatrudniania pracowników i zarządzania zespołem, sklepem oraz budowania i utrzymywania relacji z klientem. Dzięki temu mam realny wpływ na biznes. Lubię patrzeć na swój sklep i czuję dumę z tego, jak wygląda – dodaje.

Obecnie pod marką Żabka funkcjonuje ponad 11 tys. sklepów. Sieć średnio każdego roku otwiera ok. 1 tys. placówek i zamierza utrzymać to tempo rozwoju w najbliższych latach. Franczyzodawca wymaga niewielkiego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na pokrycie wydatków związanych z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz opłatą za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Żabka z kolei zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji wraz z początkowym zatowarowaniem. Przed przystąpieniem do sieci franczyzobiorca musi przejść kompleksowe, ale darmowe szkolenie, które kończy się egzaminem. Obejmuje ono część praktyczną i teoretyczną z takich zagadnień jak HR, sprzedaż i finanse. 

Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet, kolektor danych), ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności m.in. dotyczących zamówień. Sieć zapewnia też  wsparcie IT, marketingowe czy serwisowe. 

Lokalizacja sklepów

Sklepy Żabka coraz częściej otwierane są w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny – comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydują się na przeprowadzkę do miejscowości położonej w odległości co najmniej 70 km od miejsca zamieszkania.

– Żabka jest dziś najdynamiczniej rozwijającą się siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. Od wielu lat inwestujemy w rozwój nowych formatów sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę przedsiębiorcom na prowadzenie i rozwijanie biznesu – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

 

WIZYTÓWKA SIECI ŻABKA

Aby rozpocząć współpracę z Żabką jako franczyzobiorca, wystarczy zgłosić chęć dołączenia np. przez formularz dostępny w katalogu franczyz. Po pozytywnej weryfikacji kandydat zostaje zaproszony na szkolenie przygotowujące do prowadzenia sklepu. Co ważne – nie trzeba posiadać lokalu ani dużego kapitału na start. Żabka zapewnia wyposażony sklep, wsparcie logistyczne oraz opiekę doradcy na każdym etapie współpracy. 

Co zapewnia Żabka swoim franczyzobiorcom?

  • W pełni wyposażony sklep – gotowy do prowadzenia działalności,

  • Wsparcie logistyczne i marketingowe,

  • Opiekę doradcy na każdym etapie współpracy,

  • Szkolenia przygotowujące do prowadzenia sklepu.

Ile zarabia franczyzobiorca Żabki?

Zarobki właściciela sklepu Żabka są uzależnione od wielu czynników – takich jak lokalizacja, zaangażowanie czy wyniki sprzedaży.

Średni dochód franczyzobiorcy Żabki może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Wysokość zarobków może rosnąć wraz z doświadczeniem i efektywnym zarządzaniem placówką.

Ile kosztuje otwarcie Żabki?

Otwarcie Żabki nie wymaga dużych inwestycji własnych. Franczyzobiorca wnosi jedynie symboliczną opłatę początkową, a większość kosztów – takich jak adaptacja lokalu czy jego wyposażenie – pokrywa centrala Żabki.

Dodatkowo sieć oferuje programy wsparcia, które mogą pomóc w rozpoczęciu działalności.

Jakie są wymagania, aby zostać franczyzobiorcą Żabki?

Należy spełnić kilka podstawowych wymagań, aby rozpocząć działalność w ramach franczyzy Żabka:

  • być osobą pełnoletnią;

  • nie być osobą karaną;

  • być gotowym do założenia działalności gospodarczej;

  • wykazywać dyspozycyjność i zaangażowanie w codziennym prowadzeniu sklepu;

  • być otwartym na naukę i współpracę z siecią.

Nie jest wymagane doświadczenie w handlu – Żabka oferuje szkolenia i pełne wsparcie operacyjne, które przygotowują do roli franczyzobiorcy.


Żabka udostępnia samochody / Sklepy Żabka coraz częściej otwierane są w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022