Marketing przynosi efekty
Tik Tok, Instagram, Facebook, YouTube – marka Cafe Słodziak jest ostatnio bardzo aktywna w internecie i social mediach.
– Widzimy, że nasze działania w tych kanałach mają bardzo mocne przełożenie na wzrosty sprzedaży – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
Marka stawia też na współpracę z rozpoznawalnymi postaciami show biznesu. Jeden z najnowszych produktów Cafe Słodziak, czyli dubajską czekoladę, promują m.in. Zenek Martyniuk (piosenkarz disco polo) i Paulina Soboń (influencerka, członkini grupy WAKSY).
– Każdy z nich dociera do nieco innej grupy odbiorców, a tym samym do innej grupy naszych docelowych klientów – wyjaśnia Kamil Woźniak.
Miliony wyświetleń
Jak podkreśla franczyzodawca Cafe Słodziak, intensywne działania marketingowe przynoszą wymierne efekty.
– Zazwyczaj to lato jest dla naszej sieci najlepszym okresem sprzedażowym. Tymczasem ostatnia zima przebiła ubiegłoroczne lato, ze względu na dużą sprzedaż czekolad – mówi Kamil Woźniak. – Staliśmy się bardzo popularni na TikToku. Wiele naszych filmów osiąga ponad milion organicznych wyświetleń. Mogę śmiało powiedzieć, że mamy obecnie chyba jeden z najlepszych marketingów w segmencie kawiarnio-lodziarni.
Widać to było też na otwarciu najnowszego punktu franczyzowego marki – mobilnej przyczepy w Środzie Wielkopolskiej.
– Dzięki kampanii w social mediach przyszło bardzo dużo ludzi. Na otwarcie czekało ponad 100 osób – relacjonuje franczyzodawca. – Nasz franczyzobiorca był zaskoczony i oczywiście zadowolony.
Jeśli ktoś chciałby otworzyć mobilny punkt Cafe Słodziak, to franczyzodawca ma w tej chwili jeszcze jedną przyczepę gastronomiczną, dostępną od ręki. Można ją kupić lub wynająć – w tym ostatnim przypadku czynsz najmu zaczyna się od 2,5 tys. zł miesięcznie.
– Dzięki tej opcji franczyzobiorca może przetestować nasz koncept, bez konieczności wykładania dużych pieniędzy na starcie czy wiązania się długoterminowym leasingiem – podkreśla Kamil Woźniak.
Jest też opcja otarcia stacjonarnego lokalu Cafe Słodziak i właśnie w tym formacie działa większość punktów. Prawdopodobnie niedługo ruszy kolejny – w Łodzi.
Stałe wsparcie, sprzedażowe nowości
Franczyzodawca Cafe Słodziak może pomóc już na etapie poszukiwania lokalizacji, jeśli franczyzobiorca tego potrzebuje. Zapewnia szkolenia, których długość zależy od wybranego formatu. Dla przyczepy gastronomicznej to 3-5 dni, dla lokalu stacjonarnego ok. 2 tygodnie. Franczyzobiorcy mają dedykowanego opiekuna, który pomaga im przejść przez wszystkie procedury związane z otwarciem, przygotować dokumentację do Sanepidu, jest z nimi przed otwarciem punktu i w czasie otwarcia, a potem odwiedza ich regularnie i na bieżąco wspiera zdalnie. Otrzymują księgę z procedurami, wszystkie receptury, dedykowanych dostawców, dostają też ekspres i młynki do kawy, zamrażarkę do lodów, szyld. Franczyzodawca dba też o regularne poszerzanie oferty.
– Będziemy niedługo wprowadzać serię czekolad z naszej własnej manufaktury, dubajskich i tradycyjnych. Przygotowujemy także czekolady bez cukru, odpowiednie dla sportowców czy osób borykających się z cukrzycą – zapowiada Kamil Woźniak. – Będzie je przygotowywał nasz cukiernik i będziemy je dostarczać do wszystkich lokali franczyzowych.
Cafe Słodziak uruchomił też własny sklep internetowy.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Franczyzowa sieć kawiarni. W menu znajdują się m.in. lody, desery, ciasta, kawa i inne napoje, bubble tea, gofry.
Przyczepa gastronomiczna:
- zakup – od 107 tys. zł netto
- wynajem – 2,5 tys. zł netto miesięcznie
- opłata wstępna – 2 tys. zł
Lokal stacjonarny:
- opłata wstępna – od 5 tys. zł
- kwota inwestycji – od 75 tys. zł netto
Opłaty franczyzowe:
- przyczepa – 500 zł plus 1 proc. od obrotu miesięcznie
- lokal stacjonarny – 800 zł plus 2,5 proc. od obrotu miesięcznie
Kamil Woźniak, franczyzdawca Cafe Słodziak / "Widzimy, że nasze działania marketingowe mają bardzo mocne przełożenie na wzrosty sprzedaży". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Relacja z drugiego dnia Targów Franczyza na stadionie PGE Narodowym
/14.03.2025
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali