Międzynarodowa marka / Cała sieć Carrefour ma ponad 14 tys. sklepów w 40 krajach.
Środa
03.09.2025
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
 

W branży spożywczej jest bardzo silna konkurencja. Trudno dziś utrzymać się na tym rynku? 

Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę. Właśnie dlatego uważamy, że franczyza z Carrefour to dziś najlepszy sposób na bezpieczne wejście w handel detaliczny. Franczyza to generalnie przyszłość handlu. My jako franczyzodawca oferujemy nie tylko markę i know-how, ale też realne wsparcie, które przekłada się na stabilność i długofalową rentowność biznesu franczyzobiorcy. To, co nas wyróżnia, to przede wszystkich partnerskie podejście do franczyzobiorców oraz stabilność i bezpieczeństwo. Warto podkreślić, że cała sieć – posiadająca ponad 14 tys. sklepów w 40 krajach – bardzo mocno stawia na franczyzę. Aż 80 proc. placówek Carrefour na świecie działa właśnie w tym systemie. To pokazuje, że franczyza nie jest dla nas dodatkiem, lecz fundamentem naszej strategii działania i rozwoju, a partnerzy biznesowi stanowią kluczowy element naszej obecności na każdym rynku.

Dla ilu sklepów widzicie jeszcze miejsce na polskim rynku? 

Patrząc w przyszłość, widzimy duży potencjał dalszego rozwoju, szczególnie w segmencie convenience. Naszym celem jest otwieranie około 100 sklepów osiedlowych rocznie oraz dodatkowo od 5 do 10 supermarketów. W ramach naszego modelu z gwarantowanym przychodem 28 tys. zł na start dla osób bez wkładu własnego celujemy w otwarcie do 10 sklepów w Warszawie w najbliższym okresie, a następnie rozszerzenie go na inne duże polskie miasta. 

Proszę opowiedzieć więcej o tym modelu.

Do działającego od wielu lat naszego autorskiego modelu franczyzy partnerskiej, dołączyliśmy w tym roku nową ofertą współpracy dla osób, które nie dysponują środkami finansowymi na start działalności. W ramach tego modelu Carrefour przygotowuje dla partnera sklep od A do Z – wybieramy i sprawdzamy lokalizację, finansujemy remont, dostarczamy wyposażenie i zatowarowanie, instalujemy systemy IT i kasy samoobsługowe, a także organizujemy całe zaplecze logistyczne. Partner podpisuje z nami umowę, a następnie praktycznie od pierwszego dnia może prowadzić biznes, mając gwarantowany przychód w wysokości 28 tys. zł miesięcznie i dodatkowy bonus na start w wysokości 10 tys. zł. To rozwiązanie jest w Polsce unikalne, bo eliminuje barierę wejścia w postaci wysokiej inwestycji, która w tradycyjnych modelach franczyzowych często była największym wyzwaniem.

Wasze sklepy działają pod różnymi szyldami.

Pod szyldem Carrefour oferujemy możliwość otwarcia sklepu franczyzowego w 3 podstawowych formatach, ale w wielu różnych konceptach, pozwalających najlepiej dopasować finalny wygląd i ofertę sklepu do profilu lokalnych klientów. W zależności od potrzeb lokalnych i profilu klienta placówki mogą działać z logo Carrefour Express, Globi, Carrefour Market lub Carrefour. Natomiast na poziomie formatów, w ramach naszej sieci działają sklepy convenience (wielkomiejskie, osiedlowe, z ladą tradycyjną lub bez, traficowe, na stacjach paliw), a także supermarkety (osiedlowe, klasyczne oraz premium) oraz hipermarkety. Mamy ogromne doświadczenie nie tylko w klasycznych sklepach wolnostojących zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych, ale także tych działających w parkach i galeriach handlowych czy na stacjach paliw. Jesteśmy bardzo elastyczni i potrafimy dopasować model do każdej lokalizacji.

Jakie wsparcie otrzymują franczyzobiorcy Carrefour ze strony centrali?

Zadbaliśmy, aby partner franczyzowy czuł się dobrze zaopiekowany w każdym aspekcie. Zapewniamy centralną logistykę, która pozwala na sprawne zarządzanie zatowarowaniem, dostęp do ponad 4 tys. produktów marki własnej, które charakteryzują się atrakcyjną ceną i dobrą marżą, a także kampanie promocyjne i marketingowe, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne. Wyposażamy sklepy w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak systemy automatycznych zamówień, kasy samoobsługowe czy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Każdy partner ma swojego opiekuna regionalnego, który wspiera go w codziennej działalności, a także w adaptacji do zmian rynkowych czy regulacyjnych. Bardzo prężnie działa także nasze Centrum Kompetencji Franczyzy, w którym regularnie szkolimy franczyzobiorców ze wszystkich obszarów działania placówki. W programie szkoleń znajdują się zagadnienia z zakresu specyfiki działania konkretnych konceptów, pracy i organizacji placówki franczyzowej oraz zarządzania jej personelem. Omawiane są też działające w naszej sieci rozwiązania informatyczne, procesy logistyczne, a także szczegółowe założenia systemu HACCP – słowem wszystko, co jest ważne do efektywnego prowadzenia sklepu franczyzowego. Nowatorskie zajęcia mają też część praktyczną, polegającą na szkoleniu odbywającym się w specjalnie przygotowanym działającym na rynku sklepie treningowym. Uczestnicy warsztatów biorą udział, m.in. w symulacjach i inscenizacjach zdarzeń oraz mają dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej online. Oferta naszego Centrum Kompetencji Franczyzy cały czas powiększana jest o nowe szkolenia. W ostatnim czasie zrealizowaliśmy całodzienny blok szkoleniowy dotyczące systemu kaucyjnego, w którym kompleksowo zapoznaliśmy naszych partnerów z założeniami nowych regulacji, a także pokazaliśmy kierunki, w jakich będziemy ich wspierać po wejściu systemu kaucyjnego w życie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA CARREFOUR

Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie. W Polsce marka jest obecna od 1997 roku. Obecnie na polskim rynku działa ponad 750 sklepów sieci, w różnych formatach, w tym ok. 520 sklepów franczyzowych. 

  • Model współpracy z gwarantowanym przychodem: 
  • gwarantowany przychód miesięczny – 28 tys. zł
  • dodatkowy bonus na start – 10 tys. zł

Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska / "Dołączyliśmy w tym roku nową ofertą współpracy dla osób, które nie dysponują środkami finansowymi na start działalności".

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022