Wyprzedzić konkurencję

Poniedziałek
23.08.2004
Na rynku taniej odzieży jest jeszcze miejsce na nowe sklepy. Dlatego krajowe sieci dyskontów odzieżowych starają się zdobyć jak największy w nim udział, zanim do Polski wejdą konkurenci z Europy Zachodniej.
 

Jak wynika z badań przeprowadzonych pod koniec 2003 roku przez "Rzeczpospolitą", dla ponad połowy klientów niska cena ma decydujący wpływ na wybór odzieży. Stąd popularność dyskontów odzieżowych, które powstaną głównie w średnich i małych miastach, gdzie nie ma konkurencji hipermarketów.

- Na polskim rynku jest jeszcze miejsce na 500-700 dyskontów tekstylnych - ocenia Dawid Rostocki, współwłaściciel sieci TXT Textil Dyskont, która liczy 8 sklepów o powierzchni 300-600 mkw. Jego zdaniem przyszłość należy do dyskontów o dużych powierzchniach i szerokim asortymencie.

Grzegorz Kozok, dyrektor ds. marketingu giełdowego Redanu, jest zdania, że to rynek o dużych perspektywach. Dyskonty odzieżowe będą wypierać z rynku lokalne sklepy odzieżowe mniej konkurencyjne cenowo. Mniej optymistycznie wypowiada się na ten temat Krzysztof Gąsiorowski, prezes sieci Super Niskie Ceny. - Ten rynek odznacza się tendencją wzrostową, ale zaostrza się konkurencja, dlatego coraz trudniej się na nim utrzymać - mówi.

Rozwój sieci

Sieć dyskontów rozwija również firma Noe, której obroty w ubiegłym roku zwiększyły się z 10 mln zł do około 50 mln zł, a w tym roku mają sięgnąć 80 mln zł. Do końca roku spółka planuje zwiększyć liczbę sklepów ze 160 do około 200.

Firma Cenowa Bomba, która ma 38 sklepów własnych i ok. 60 franczyzowych, do końca 2004 roku zamierza mieć 70 własnych placówek. Krakowska spółka Super Niskie Ceny, która ma 180 sklepów działających głównie na zasadzie franczyzy, chce zwiększyć ich liczbę do 300. Na koniec roku spółka planuje zwiększenie przychodów z 50 mln zł do 70 mln zł. - Firmy, które nie są w stanie dalej się rozwijać, wypadną z rynku - uważa Krzysztof Gąsiorowski, prezes SNC.

Walka o klienta

Teraz sieci próbują walczyć o klienta nie tylko niskimi cenami, ale również bardziej zróżnicowaną i modną ofertą. Aby szybciej reagować na sygnały z rynku, coraz chętniej zlecają produkcję firmom polskim i ograniczają import z Dalekiego Wschodu. Niektóre, jak Cenowa Bomba, zaczęły projektować i produkować odzież. Sieć ta wprowadziła prywatne marki handlowe: tanią Question oraz dla bardziej wymagającego klienta Escudo.

SNC chce pójść śladami giełdowego Redanu i oprócz marki dyskontowej Oscar będzie miał markę z wyższej półki cenowej. - Kolekcja pod nową marką ukaże się w sezonie jesień-zima 2005 roku - zapowiada Krzysztof Gąsiorowski. W ten sposób firma chce zwiększyć sprzedaż, tworząc własne salony.

Więcej: "Rzeczpospolita", 23 sierpnia, 2004r.
Rzeczpospolita

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023