Kukartka rozwija skrzydła
Kukartka jest siecią sklepów utrzymanych w konwencji gift-shopów, oferujących wszystko co wiąże się z obdarowywaniem. W swojej ofercie ma kartki i karnety pocztowe, kubeczki, maskotki, artykuły szkolne oraz wszelkie niezbędne dodatki do zapakowania prezentu od papieru, przez wstążeczki i inne akcesoria, po ozdobne torby do prezentów. Sklepy świadczą też usługi ozdobnego pakowania prezentów.
Założeniem franczyzodawcy jest stworzenie silnej ogólnokrajowej marki sklepów, które jednoznacznie kojarzyć się będą z artykułami prezentowymi.
- Gdy ktoś poszukiwać będzie upominku na konkretną okazję, powinien pomyśleć, że znajdzie go na pewno w Kukartce. Nasze hasło brzmi „aby kogoś uszczęśliwić” i w naszych sklepach wcielamy je w życie – mówi Dariusz Majewski współzałożyciel firmy. Poza zapleczem własnych produktów (pochodzących z wydawnictwa Passion Cards) takich jak kartki, karnety, torby do prezentów, kubki, Kukartka (Passion Cards) jest również wyłącznym dystrybutorem produktów należących do kolekcji Sheepworld oraz Debbi. Posiada również licencje na sprzedaż seryjnych wydawnictw m.in. Hanadeka, Uli Stein czy Rachael Hale.
W sklepach „Kukartka” do wiodących produktów należą także niezwykle popularne kolekcje Nici i Diddl.
Wszystko według planu
Pierwszy sklep Kukartka powstał w 2000 roku w Poznaniu. Do dzisiaj powstało dziesięć sklepów własnych, a duże zainteresowanie konceptem sprawiło, że w grudniu 2004 roku otwarto pierwszy sklep franczyzowy w Rzeszowie. Drugi sklep w Gdyni został otwarty w pierwszych dniach lutego.
Kukartka ma jasno określony plan budowy sieci, który jest podzielony na dwa etapy. Pierwszy, to rozwój sieci franczyzowej w większych miastach o znaczeniu ponadregionalnym, w których pod uwagę brane będą punkty w najlepszych lokalizacjach, głównie w centrach handlowych, ale również w głównych ciągach ulic handlowych. Natomiast drugi etap zakłada zagęszczenie sieci zarówno w obrębie dużych miast, jak i ekspansję do mniejszych ośrodków o znaczeniu regionalnym.
Liczy się pasja
Koszt otwarcia Kukartki waha się w granicach 50 tys. zł, w tej kwocie mieści się koszt zakupu licencji, mebli i urządzenia lokalu. Wielkość sklepu powinna mieścić się w granicach 20-40 m2, ale od tej zasady dopuszczane są odstępstwa (jeden ze sklepów franczyzowych ma powierzchnię 57 m2). Na zatowarowanie sklepu trzeba dodatkowo przeznaczyć około 50-70 tys. złotych, z tym że na większą część pierwszego zatowarowania franczyzodawca udziela kredytu kupieckiego, o ile franczyzobiorca ustanowi wymagane zabezpieczenia. Od franczyzobiorców nie wymaga się doświadczenia w handlu, ani posiadania lokalu (choć może to okazać się dodatkowym atutem). Najważniejszy jest zapał i osobiste zaangażowanie w prowadzenie Kukartki.
Info: KukartkaPRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...