Czat z Galerią Prezentów
nitkiewicz: Wasza firma rozwija dwie sieci. Galerię Prezentów i MBE. Czy będzieci w stanie dbać i rozwijać obie jednocześnie?
Paweł Klimek: Nie ma obaw, bo obie sieci mają oddzielnych kierowników operacyjnych: Galeria Prezentów - p. Justyna Chociaj, a MBE - p. Dariusz Kwieciński. Oboje są przygotowani do obsługi rozwijających się sieci.
Alan: Zastanawiam się nad inwestycją w sieć franczyzową, również nad Galerią Prezentów. Co przemawia za tym, żebym zaczął współpracę z Pana firmą, czy Galeria Prezentów daje lepsze warunki współpracy niż inne sieci?
Paweł Klimek: 1/ Wprowadzamy na rynek koncept sprawdzony dogłębnie na "własnej skórze" i to zarówno w lokalizacji dobrej C.H. Trzy Stawy jak i nazwijmy to średniej - C.H. Dąbrówka (oba w Katowicach)
2/ Pierwszy franczyzobiorca z Krakowa jest zadowolony ze współpracy, a jego sklep rozwija się zgodnie z planem
3/ Nie jesteśmy jednocześnie dostawcą towarów (nie ma tzw. opłaty ukrytej w marży)
4/ Nowopowstającym podmiotom oferujemy przystąpienie do umów dostawy centralnie wynegocjowanych, z bardzo dobrymi rabatami i kredytem kupieckim.
Więcej informacji przekażę chętnie na spotkaniu. Zapraszam do Katowic, Krakowa lub Warszawy w dniu 2 czerwca 2005r.
cesarzowa: Zbliża się Dzień Matki. Co Pan zaproponuje na prezent?
Paweł Klimek: Ciekawe pytanie, swojej mamie pewnie kupię coś z galanteri skórzanej, a innym... cóż, trzeba znać preferencje, aktywne zawodowo Mamy ucieszą się z markowego pióra lub długopisu, Mamy podróżniczki - ze stylowego globusa, Mamy brydżyski - z przepięknych kart piatnika , Mamy fotoamatorki - z albumu foto w różnych oprawach, Mamy palaczki - z pięknej zapalniczki Zippo, Mamy lubiące wino - z bardzo ciekawych zestawów do win. Jeżeli zapomnieliśmy, co mama lubi - na pewno rzuci się nam w oko jakiś ciekawy bibelot... i to wszystko w jednym miejscu w Galerii Prezentów :)
M.S.: W jakich miastach najbardziej poszukujecie biorców?
Paweł Klimek: Na wstępnym etapie rozwoju sieci jesteśmy głównie zainteresowani dużymi miastami wojewódzkimi. Nie wyklucza to oczywiście innych lokalizacji
cesarzowa: Ile trwa proces otwarcia punktu od momentu podjęcia decyzji? Proszę o uszczegółowienie.
Paweł Klimek: Jest to pytanie złożone, zależy bowiem od wielu zmiennych. Standardowo ten przedział to od 45 do 90 dni od podpisania umowy
Kalina Jędrusik: Co może być argumentem koronnym, aby przekonać mnie, żeby zainwestować w Galerię Prezentów?
Paweł Klimek: Na podobne pytanie już odpowiedziałem, dodam może jeszcze że plusem naszego konceptu są stosunkowo niskie nakłady początkowe do poziomu rentowności przedsiewzięcia
Redakcja: Nasze spotkanie dobiega końca. Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
Hubiflex: Istnieje możliwość dedykacji na każdym produkcie. Czy wykonuje to sam franczyzobiorca, czy polecony podwykonawca?
Paweł Klimek: Bardzo dziekuję za to pytanie. Personalizacja produktu to standardowa usługa naszej sieci, możliwe są dwa rozwiązania: franczyzobiorca posiada własne urządzenie lub zleca usługę na rynku lokalnym. Obie formy są stosowane w naszych punktach, dodatkowo umożliwiamy także (w kooperacji z rynkiem usług lokalnych lub ogólnopolskich) wysyłkę prezentu pod wskazany adres
nitkiewicz: Czy przewidują Państwo połączenie MBE i Galerii Prezentów? Czy potencjalny franczyzobiorca mógłby prowadzić oba te biznesy w jednym lokalu?
Paweł Klimek: Raczej nie, są to zdecydowanie różne koncepty, o zupełnie odmiennych preferencjach lokalizacyjnych
Mirek-Koszalin: Czy są jakieś pułapki prowadzenia Galerii Prezentów, o których powinienem wiedzieć zanim się zdecyduję na ten biznes?
Paweł Klimek: Jak już wspomniałem kluczowe w powodzeniu przedsięwzięcia są:
lokalizacja,
dobór i szkolenie personelu,
w pozostałym zakresie zagrożenia są podobne jak w klasycznym handlu detalicznym, z tym że franczyza w bardzo dużym stopniu je minimalizuje
ryża: Jak najkrócej opisałby Pan Galerię Prezentów? Takie hasło albo słowo reklamowe dla tego biznesu?
Paweł Klimek: Prezent dla każdego i na każdą kieszeń w jednym miejscu
Markus: Widziałem Galerię w Katowicach, jest nieduża i ciasna. Dwóch klientów i sprzedawca robią tłok. Czy taka powierzchnia nie jest za mała na butik, w którym sprzedaje się ekskluzywne prezenty?
Paweł Klimek: Mówi Pan zapewne o C.H. Trzy Stawy - tam rzeczywiście powierzchnia jest podnormatywna. Dlatego optimum to 30 metrów kwadratowych, zapraszam do C.H. Dąbrówka, a przede wszystkim do pierwszego punktu franczyzowego w Krakowie w Galerii Kazimierz
Redakcja: Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo w dzisiejszym spotkaniu. Zapraszamy osoby zainteresowane na spotkanie z p. Pawłem Klimkiem, które się odbędzie w naszej siedzibie (ul. Brązownicza 16, Warszawa) 2 czerwca 2005r. W celu umówienia prosimy o kontakt z Kingą Wojciechowską pod numerem 650 80 44.
Paweł Klimek: Dziękuję wszystkim Uczestnikom czatu za bardzo ciekawe pytania. Pozostaję do Państwa dyspozycji: pklimek@galeriaprezentow.pl oraz tel. kom. 691 48 26 66.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...