Kolejna młodzieżowa marka
Polski oddział czeskiej odzieżowej firmy Exe zamierza w ciągu pięciu lat zbudować sieć 70 sklepów, z czego ponad 40 ma być własnych. Obecnie działa sześć własnych i cztery franczyzowe punkty m.in. w Olsztynie, Nowym Sączu i Częstochowie. Odzież jest też dostępna w kilku punktach multibrandowych.
— Pierwotne plany wprowadzenia kolekcji Exe na polski rynek dotyczyły wielomarkowych sklepów. Bardzo konkurencyjny polski rynek szybko zweryfikował nasze plany. Okazało się, że żeby zarobić i utrzymać się w branży, trzeba zbudować własną sieć — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Jakub Dębowski, odpowiedzialny za rozwój sieci i za markę Exe w Polsce.
Dotychczas Czesi zainwestowali w rozwój polskiej firmy 0,5 mln zł.
— W tym roku optymistycznie planujemy otwarcie 20 sklepów, z czego 15 będzie własnych. Na inwestycje zamierzamy przeznaczyć 1 mln EUR — mówi Jakub Dębowski.Czy plany są realne?
— Kwota wystarczy firmie na budowę planowanej liczby sklepów. Jeśli uda im się rzeczywiście utworzyć sieć, mogą zamieszać na polskim rynku odzieży. Mimo że już dawno nie ma na nim miejsca na nowe marki, ciągle pojawiają się nowe firmy z nowymi produktami, a marki nawzajem się wypierają — mówi Jerzy Garczyński, wiceprezes Polskiej Izby Odzieżowo-Tekstylnej (PIOT).
Exe najgroźniejszych rywali upatruje w takich markach jak: Reporter, Deep czy Cropp.
Sklepy własne, finansowane ze środków firmy, będę powstawać w największych miastach. W tym roku m.in. pojawią się w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Lublinie, Katowicach. Sklepy franczyzowe będą się rozwijać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Zainteresowani licencją muszą się liczyć z wydatkiem od 70 do 150 tys. zł (w zależności od wielkości lokalu).
Więcej: Magdalena Laskowska, "Puls Biznesu" 24 stycznia 2006 r.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...