Wspólnie dla franczyzy
Niemal 130 przedstawicieli z 90 firm działających we franczyzie wzięło udział w jednodniowych warsztatach wspieranych przez Telekomunikację Polską i Fortis Bank, a skierowanych do dawców licencji. Byli wśród nich właściciele biznesu, zarządzający i osoby odpowiedzialne za rozwój sieci placówek, dla których eksperci z firmy PROFIT system przygotowali prelekcje na tematy istotne dla branży – i często dość problematyczne. Nie zabrakło praktycznych wskazówek na temat tego, jak pozyskiwać wiarygodnych franczyzobiorców i przekonać ich do inwestowania oraz w jaki sposób przygotować umowę franczyzową i podręcznik operacyjny sieci. W dyskusji na temat właściwych relacji pomiędzy partnerami systemu wzięli udział również praktycy odpowiedzialni za rozwój sieci. Mówiono nie tylko o sposobach działania, ale i o problemach związanych z pozyskiwaniem i weryfikacją biorców.
Dawca w centrum zainteresowania
Frekwencja i zainteresowanie ze strony dawców licencji udowodniła jak ważne dla środowiska są spotkania branży i wymiana doświadczeń. Równie istotna, zdaniem przedstawicieli firm, jest działalność Polskiej Organizacji Franczyzodawców, która zapoznała uczestników z nową strategią działania. Istniejąca od 2000 roku organizacja reprezentująca środowisko franczyzodawców chce zrzeszać jak największą liczbę franczyzodawców, a tym samym stać się silnym reprezentantem zbiorowych interesów branży wobec podmiotów, m.in. prawnych, finansowych oraz mediów – zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju.
- Będziemy głośno mówić o rynku, który tworzymy – zapewniał Maciej Poniatowicz, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców. – Naszym celem jest rozpowszechnienie idei franczyzy, promowanie etycznych rozwiązań związanych z umowami i zasadami współpracy partnerów oraz wpływanie na instytucje wspierające lub hamujące rozwój franczyzy w Polsce – mówił.
Biznes z certyfikatem
Dla wszystkich członków POF przygotowuje specjalne certyfikaty członka zrzeszonego w organizacji. Zdaniem pomysłodawców, będzie on swego rodzaju gwarancją tego, że właściciel certyfikatu jest firmą wiarygodną biznesowo i stosuje się do kodeksu etyki – mówił Maciej Poniatowicz. Znak członkowski POF będzie można umieszczać na firmowych dokumentach i wykorzystywać jako dodatkowy argument w negocjacjach, np. z bankami. Dodatkowo, wspólnie z PROFIT system, który jest animatorem wszelkich działań POF, zostanie stworzone forum dyskusyjne, dzięki któremu członkowie organizacji będą mogli wymieniać się doświadczeniami biznesowymi.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...