Ekspansja franczyzy na rynku nieruchomości

Wtorek
27.06.2006
Biura nieruchomości deklarują chęć rozwoju poprzez franczyzę. Nie jest to w Polsce pomysł zupełnie nowy.
 

Polska sieć agencji nieruchomości AD Drągowski, licząca obecnie kilkadziesiąt placówek, rozwija się w ten sposób od 1997 roku. Na naszym rynku budowę sieci rozpoczęły właśnie dwie kolejne firmy z branży. 21 czerwca oficjalne rozpoczęcie działalności w Polsce ogłosiło Century 21. Od tego czasu pod szyldem firmy działają znane biura K&G Partners Katarzyny Kwiatkowskiej oraz Polanowski Nieruchomości. Century 21 planuje do końca roku otworzyć jeszcze dziesięć biur w stolicy, a także w Białymstoku i Bydgoszczy. Coldwell Banker również planuje otwarcie dziesięciu placówek franczyzowych w Warszawie, a także w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Trójmieście.

Z kolei firma Metrohouse, posiadająca dwa własne biura w Warszawie, na razie nie planuje rozwoju przez franczyzę. Do końca roku ma powstać jeszcze jedna agencja – w Złotych Tarasach. Firma postanowiła na razie otwierać jedynie własne placówki, aby wypracować systemy działania. Dopiero gdy zostaną one dokładnie sprawdzone i okażą się skuteczne, Metrohouse zaprosi do współpracy inne biura nieruchomości. Przedstawiciele uważają, że nie należy przenosić obcych metod na polski grunt, ponieważ mogą one świetnie działać w macierzystym kraju, ale niekoniecznie muszą się sprawdzić w Polsce.

Marek Stelmaszak, dyr. zarządzający i członek zarządu Coldwell Banker Polska odpiera zarzuty – Wcale nie zamierzamy przenosić bezpośrednio produktów i systemu amerykańskiego na polski rynek. System jest przetłumaczony na język polski i zaadaptowany tak, aby zadowolić polskiego klienta i pośrednika. Jest również zgodny z polskim prawem.

(agaka)


Agnieszka Turska