Czat z DERRI
Zbigniew W.: Jestem z Warszawy. Kiedyś widziałem salon DERRI w Galerii Mokotów, teraz go tam nie ma. Co się stało? Przecież to chyba jedna z najlepszych lokalizacji w Polsce?
Norbert Rachtan DERRI: Z przyczyn od nas niezależnych musieliśmy zmienić lokalizację sklepów w Galerii Mokotów, jednocześnie prowadzimy rozmowy, żeby tam wrócić.
Muczo: Kiedy i gdzie DERRI otworzy kolejne sklepy?
Norbert Rachtan DERRI: Na początku grudnia otwieramy salon outletowy w Factory Ursus. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z centrum handlowym Silesia w Katowicach, Stary Browar w Poznaniu. Interesuje nas również Arkadia i Galeria Mokotów.
Irena: Czy Polacy chętnie noszą odzież skórzaną? Jakie tendencje obserwuje Pan na Polskim rynku?
Norbert Rachtan DERRI: W związku z naszym klimatem odzież skórzana jest bardzo popularna, niezależnie od pory roku i trendów. Obserwujemy również stale zwiększające się zainteresowanie futrami i kożuchami. Związane jest to ze zwiększającą się świadomością rynku mody wśród naszych klientów.
Irena: Boję się po prostu, że skórzana odzież jest zbyt mało popularna w Polsce, żeby żyć z jej sprzedaży - zwłaszcza, że tania nie jest...
Norbert Rachtan DERRI: Największa różnica pomiędzy rynkiem odzieży tekstylnej a odzieży skórzanej w Polsce jest taka, że w tekstyliach kluczowy jest grudzień i miesiące wyprzedażowe. W odzieży skórzanej sezon trwa od początku września do połowy marca.
sceptyczny: Jesteście w Polsce od kilku lat. Wasz rozwój jest hmmm.... dość ostrożny. Co jest tego powodem?
Norbert Rachtan DERRI: Początkowy rozwój to głównie sprzedaż hurtowa. Dopiero od dwóch lat zdecydowaliśmy się na rozwój salonów własnych. Sprzedaż hurtowa dała nam poligon doświadczalny, teraz już wiemy, że na salonach własnych można zarobić zdecydowanie lepiej.
SOHO: Jak DERRI będzie promować markę w 2007 roku?
Norbert Rachtan DERRI: Nadal bardzo silnie product placement. Planujemy również zainwestowanie w tzw. "Twarz DERRI" - celebrities. W sezonie jesień - zima niewykluczone, że powtórzymy kampanię tv i kinową.
Alex: Po co DERRI wprowadziło do oferty konfekcję? Czy skóra za słabo się sprzedawała?
Norbert Rachtan DERRI: Jak pisałem wcześniej koniec marca wiąże się również z delikatnym obniżeniem popytu na skóry. W zależności od pogody, kwiecień może być jeszcze miesiący dobrym w sprzedaży, natomiast maj i czerwiec są dla nas najtrudniejsze w roku. Właśnie dla wypełnienia tej luki wprowadziliśmy do sprzedaży tekstylia oraz wprowadzamy obuwie.
A.Maszynkiewicz: Dlaczego franczyzobiorca nie może przyjść do DERRI z własną lokalizacją? Czy chociaż bierzecie propozycje franczyzobiorców pod rozwagę?
Norbert Rachtan DERRI: Oczywiście bierzemy pod uwagę ofertę franczyzobiorcy. Jeżeli tylko ta propozycja pozwoli obu firmom uzyskać odpowiedni profit. Dokładnie znamy rynek i wiemy gdzie bezpiecznie jest otworzyć sklep z odzieżą ekskluzywną. Naciskamy na rozwój we właściwych lokalizacjach dbając o bezpieczeństwo potencjalnego franczyzobiorcy.
Muczo: W Krakowie są dwie nowe całkiem prężne galerie - jak ocenia Pan ich potencjał?
Norbert Rachtan DERRI: Nowe Miasto, które się wydaje być nr 1 w Krakowie może przez jakiś czas obiżyć zainteresowanie Galerią Kazimierz. Bez wahania zdecydowałbym się na otwarcie sklepu czy salonu w Nowym Mieście. Zarządzanie Galerią przez ECE oceniam jako bardzo profesjonalne.
skórolubny: Jestem franczyzobiorcą jednej z dużych sieci franczyzowych. Prowadzę ich 4 sklepy odzieżowe. Czy posiadanie innej marki jest moim plusem czy minusem dla DERRI? Czy mogę starać się o wstąpienie do Waszej sieci?
Norbert Rachtan DERRI: Doświadczenie w prowadzeniu sklepu lub sklepów jest dla nas zawsze dużym plusem.
X: Jak szybko następuje zwrot inwestycji w sklep?
Norbert Rachtan DERRI: Standardowo rynek polski umożliwia to w ciągu 3 - 4 lat.
bozena: Z moich obserwacji wynika, że cena w przypadku odzieży skórzanej ma bardzo duże znaczenie. Część ludzi decyduje się na kupno skór niemarkowych. Czy będziecie Państwo walczyć o klientów z mniejszym portfelem (zwłaszcza w mniejszych miastach)?
Norbert Rachtan DERRI: Pytanie jest czy wybrać cenę czy jakość. Tak jak pisałem wcześniej nie jesteśmy w stanie konkurować cenowo z produkcją chińską.
Redakcja: Nasze spotkanie się skończyło. Dziękujemy za udział w czacie.
Norbert Rachtan DERRI: Dziękujemy Państwu za udział. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem osobiście - norbertr@derri.com.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...