AmRest pozbywa się marek Fresh Point i Rodeo Drive
Dalsze losy Fresh Point i Rodeo Drive będą kształtować ich obecni menedżerowie, którzy poprowadzą lokale w ramach własnych, niezależnych od AmRestu przedsiębiorstw.
Właściciele firmy przyznają, że według prognoz żadna z sieci nie jest w stanie spełnić podstawowego kryterium stawianego markom AmRestu, czyli sprzedaży rocznej na poziomie 50 mln dolarów. Amerykański potentat gastronomiczny chce skupić się na rozwoju innych zarządzanych przez siebie brandów - Starbucksa oraz Burger Kinga. Planowane jest wzmocnienie ich pozycji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. AmRest zarządza restauracjami na podstawie umów franczyzowych. Nie występuje jednak w roli franczyzodawcy.
Przedstawiciele branży gastronomicznej przyznają, że w obliczu spowolnienia gospodarczego niezbędne okazuje się cięcie kosztów. Firmy rezygnują więc z projektów, które nie spełniają wymagań dotyczących rentowności.
- Gastronomia z cała pewnością odczuwa i nadal odczuwać będzie skutki kryzysu ekonomicznego – mówi Dariusz Bąk, dyrektor marketingu w Telepizzy. - Potwierdzają to nie tylko opublikowane wyniki finansowe operatorów działających w Polsce, ale i badania rynku i konsumentów za rok 2009.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Anna Bachowska przez długie lata pracowała w korporacji. Od kilku lat czerpie satysfakcję z biznesu, dzięki któremu zarabia pieniądze i ma czas dla rodziny.
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach masażu Orient Massage i Thai Organic.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali