Eurocash tworzy nową sieć franczyzową

W ramach należącej do Eurocash sieci Delikatesy Centrum działa kilkadziesiąt sklepów należących do Gminnych Spółdzielni „Samopomoc Chłopska”. Złoty Kłos może być pierwszym krokiem giganta FMCG do konsolidacji rynku pod swoim przewodnictwem.
Środa
22.09.2010
Czy powstanie Zielonego Kłosa ma związek z planowanym przejęciem Emperii?
 

Według informacji portalu dlahandlu.pl spółka Eurocash Franczyza, należąca do działającej na rynku FMCG Grupy Eurocash, zarejestrowała znak towarowy nowej sieci sklepów. „Zielony Kłos” to prawdopodobnie krok w stronę konsolidacji Gminnych Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” pod jednym franczyzowym brandem.

Przedstawiciele sieci nie podają szczegółów ani nie precyzują planów rozwoju nowego konceptu franczyzowego. Spekulacje o dążeniu przez Eurocash do rozszerzania swoich wpływów wśród GS-ów są czerpane z faktu, że logotyp Zielonego Kłosa jest zbliżony graficznie do znaku towarowego spółdzielni. Poza tym w ramach należącej do koncernu sieci Delikatesy Centrum działa kilkadziesiąt sklepów należących do Gminnych Spółdzielni.

Popularne GS-y są w polu zainteresowania głównych graczy rynku FMCG ze względu na bardzo dobre lokalizacje (małe miejscowości), a także z powodu pokaźnej grupy klientów, przywiązanej do wywodzącej się jeszcze z czasów PRL-u marki.

Pytani przez nas o związek między potencjalną fuzją Eurocashu i Emperii, a powstaniem nowej sieci przedstawiciele tej pierwszej spółki odpowiadają, że to dwa niezależne projekty. Jeśli więc wierzyć słowom menedżerów Eurocashu, to Zielony Kłos nie jest wehikułem, którego zadaniem jest wchłonięcie sklepów franczyzowych Emperii. Wiemy natomiast, co czeka sklepy własne kandydata do przejęcia, gdyby doszło ono do skutku.

- Zgodnie ze swoją strategią Eurocash nie ma własnych sklepów i nie zamierza ich mieć. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, intencją Eurocash będzie sprzedaż własnych sklepów prowadzonych aktualnie przez spółki Emperia Holding - mówi Pedro Martinho, prezes Eurocash Franczyza. - Wierzymy, że każdy segment sklepów powinien mieć swoją markę. Nie bierzemy więc pod uwagę ujednolicenia marek franczyzowych. Emperia i Eurocash mają najmocniejsze marki w różnych segmentach rynku. I w oparciu o nie będziemy chcieli dalej się rozwijać.

Do połączenia gigantów rynkowych jednak daleka droga. Grupa Handlowa Emperia pod koniec zeszłego tygodnia wcieliła w życie intensywną strategię obronną. Podjęto działania mające na celu podwyższenie giełdowej wyceny akcji spółki, co w konsekwencji miało utrudnić przejęcie po proponowanej przez Eurocash cenie akcji. Emperia postanowiła wykupić 20 proc. krążących wśród drobnych inwestorów papierów, a w poniedziałek pochwaliła się prognozami zysku. W tym roku ma zarobić na czysto 89 mln zł i osiągnąć 6 mld zł przychodów. Dzięki tym PR-owskim zabiegom w pewnym momencie kurs papierów holdingu wystrzelił w górę aż o 20 proc.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022