Ekspresowy rozwój Carrefour
Carrefour działa na Polskim rynku od 1997 roku, poprzez franczyzę rozwija się od trzech lat. W tym roku największy nacisk położony został na budowę sieci sklepów franczyzowych Carrefour Express rozwijaną w oparciu o nowy koncept.
- Tworząc naszą ofertę dla sklepów osiedlowych połączyliśmy w niej elementy franczyzy twardej i miękkiej. Wypracowaliśmy nowoczesny koncept dostosowany do potrzeb klientów sklepów osiedlowych z dużym asortymentem atrakcyjnymi cenami i ciekawymi promocjami - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i projektów grupy Carrefour Polska.- Dajemy naszym partnerom narzędzia do prowadzenia sklepu zapewniając im jednocześnie dużą autonomię począwszy od braku opłaty za przystąpienie do sieci, poprzez swobodę w wyborze dostawców, aż po możliwość wcześniejszego wycofania się ze współpracy.
Nowy koncept Carrefour ruszył w marcu tego roku, przez ten czas firma stworzyła sieć liczącą 60 placówek, a do końca roku ma się powiększyć o 20 kolejnych sklepów. Na przyszły rok zaplanowano otwarcie 200 nowych Carrefourów. Na początku sklepy pojawią się głównie w pobliżu już istniejących centrów logistycznych, a więc w Polsce centralnej i południowo-zachodniej, ale sieć chce objąć swoim zasięgiem teren całego kraju.
- Dynamiczna rozbudowa sieci franczyzowej Carrefour Express jest aktualnie strategicznym kierunkiem rozwoju firmy Carrefour w Polsce. Wprowadzane przez Carrefour od kilku miesięcy zmiany miały na celu udoskonalenie oferty i uczynienie jej wyjątkową w skali kraju. Dobre wyniki, jakie notuje od początku roku Carrefour Polska oraz sygnały płynące od franczyzobiorców potwierdzają, że zmiany te odpowiadają oczekiwaniom rynku franczyzy spożywczych sklepów osiedlowych - mówi Francois Vincent. - Rozwój sieci sklepów Carrefour Express ma służyć także kształtowaniu postaw biznesowych i zwrócić uwagę na tę formę działalności osobom, które ciągle szukają pomysłu na własnych biznes. Dla Carrefour najważniejsze jest, żeby zadowoleni ze współpracy i przedstawionej przez nas oferty byli przede wszystkim nasi partnerzy oraz klienci ich sklepów. Dzięki temu Carrefour będzie mógł stabilnie i dynamicznie rozwijać swoją markę.
Nowe sklepy mają powstawać w miejscowościach różnej wielkości, również tych niewielkich, liczących 5 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca otrzymuje wsparcie na etapie aranżacji i przygotowania sklepu, dostęp do wypracowanego know-how handlowego, pakiet szkoleń oraz ekipę, która pomaga mu w przygotowaniu sklepu na trzy tygodnie przed otwarciem i prowadzeniu placówki przez kolejny tydzień jego działania. Ponadto Carrefour finansuje w 100 proc. koszty związane z informatyką oraz pakiet marketingowy na otwarcie sklepu (szyldy zewnętrzne, ubrania dla personelu, dekoracje wewnętrzne). Dodatkowo Carrefour finansuje meble kasowe, alkoholowe oraz meble na warzywa i owoce. W ramach współpracy Carrefour umożliwia swoim partnerom skorzystanie z preferencyjnych warunków, jakie ma u swoich dostawców oraz dostęp do prawie 1,5 tys. produktów marki własnej Carrefour. Osoby zainteresowane przystąpieniem do sieci muszą posiadać lokal o powierzchni od 100 do 500 m2 z dobrym dojazdem w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
– Mocno inwestujemy w nowe supermarkety i sklepy w formacie convenience – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Carrefour zaprasza do strefy party, Żabka ogłasza zmiany w zarządzie, Sfinks otwiera nowe lokale. Przegląd tygodnia 3-9 lutego.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Ministerstwo Sprawiedliwości powołało zespół ds. Franczyzy, a w Katowicach paneliści dyskutowali, jak regulować, żeby nie zniszczyć rynku.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....