Gruby Benek w nowej odsłonie

Pierwszy lokal Grubego Benka powstał w Łodzi. Do tej pory otwarto trzy restauracje własne oraz 56 franczyzowych.
Wtorek
25.01.2011
W tym roku właściciele firmy planują uruchomić kolejny koncept gastronomiczny.
 

Pierwszy lokal Grubego Benka powstał w Łodzi. Do tej pory otwarto trzy restauracje własne oraz 56 franczyzowych. Firma zakłada dalszy dynamiczny rozwój. – Rozbudowujemy naszą sieć franczyzową oraz uruchamiamy własne lokale. W tym roku zamierzamy otworzyć 12-15 nowych punktów. Mamy też w przygotowaniu drugi koncept gastronomiczny, który chcemy wprowadzić na rynek w tym roku, przy bardziej sprzyjających dla branży warunkach gospodarczych – mówi Grzegorz Rzeźniczak, dyrektor handlowy spółki GB, operatora sieci Gruby Benek. Wszystkie lokale uruchomione w ubiegłym roku zyskały unowocześniony wizerunek. Starsze zostaną poddane liftingowi wewnętrznemu i zewnętrznemu w niedalekiej przyszłości.

Średni koszt inwestycji w pizzerię Gruby Benek mieści się w przedziale 60-90 tys. zł. Wydatki na remont lokalu zależą od jego wielkości i stanu technicznego, średnio jest to ok. 40 tys. zł. Opłata wstępna to 5 tys. zł netto, natomiast opłata bieżąca wynosi od 500 do 1,2 tys. zł. W tej ostatniej jest już wliczona opłata marketingowa, która wynosi 200 zł. Zwrot inwestycji, według zapewnień przedstawicieli sieci, następuje maksymalnie po 24 miesiącach.

Potencjalny franczyzobiorca powinien posiadać odpowiedni kapitał, uwzględniający nie tylko adaptację i wyposażenie lokalu, lecz także jego zatowarowanie oraz koszty reklamowe ponoszone w trakcie funkcjonowania placówki.

(mip)


Agnieszka Turska