Grupa Muszkieterów w natarciu

W Europie działa 625 supermarketów Bricomarché, z czego 82 w Polsce. Grupa planuje 12 otwarć nowych sklepów w 2012 i 40 w 2013 roku. Zasięg będzie również powiększała sieć supermarketów spożywczych Intermarché.
Środa
23.05.2012
Frederic Sambourg, prezes zarządu Bricomarché na Europę, zapowiedział intensywny rozwój supermarketów w Polsce.
 

Przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w supermarket Intermarché lub Bricomarché będą mieli okazję poznać zasady współpracy z Grupą Muszkieterów na spotkaniach informacyjnych z przedstawicielami zarządu i jednocześnie właścicielami supermarketów – 29 maja w Krakowie i 30 maja w Łodzi. Gościem spotkań będzie także przedstawiciel Polskiej Organizacji Franczyzodawców, który zaprezentuje główne tezy raportu o rynku franczyzy w Polsce.

Frédéric Sambourg, prezes zarządu Bricomarché na Europę ocenia, że rynek polski w segmencie dom i ogród jest bardzo perspektywiczny. Planuje 12 otwarć nowych supermarketów w 2012 i 40 sklepów w 2013 roku.

Marki sieciowe posiadają w Polsce zaledwie 40-procentowy udział w rynku, gdy na Zachodzie ten wskaźnik wynosi nawet 80 procent. Rynek sklepów z asortymentem „dom i ogród” zwiększył się w Polsce w 2011 roku o 15 proc. A we Francji tylko o trzy. Jest więc o co walczyć.

– W całej Europie posiadamy 625 supermarketów, z czego 82 w Polsce. Struktura polskiego rynku przekonuje nas do zwiększonej liczby otwarć – mówi Frédéric Sambourg. – Dodatkowo chcemy powalczyć o klienta niską ceną, stąd debiut na naszych półkach marek własnych, które są o 20-30 proc. tańsze od odpowiedników produkowanych przez znane firmy.

Pod własnymi markami Bricomarché oferuje już sprzęt ogrodowy GO-On oraz Bestgreen, a także elektronarzędzia McKenzie. Jest w trakcie wprowadzania własnych farb Nuance i paneli Perfline.

- Świadomie zdecydowaliśmy się na format supermarketu (1,7-2 tys. m2) z dwoma wiatami. To metraż bardzo przyjazny klientom, pozwala na zapoznanie się z całym asortymentem. Udział powierzchniowy działu „ogród” w Bricomarché jest przynajmniej dwukrotnie większy niż w innych sieciach – mówi prezes Sambourg. – Kluczem do sukcesu jest u nas sprzedaż roślin zielonych oraz akcesoriów do ogrodu. Oczywiście mamy też w ofercie elementy wyposażenia wnętrz, dekoracje i coraz większy nacisk stawiamy na produkty zoologiczne, w tym karmę dla zwierząt.

Sklep jest merchandisingowo podzielony na dwie części: zakupy konieczne (budowlanka, majsterkowanie) i zakupy dla przyjemności (ogród, dekoracja wnętrz). Podział wymusza stosowanie odmiennych rozwiązań marketingowych i ma związek ze zmieniającą się strukturą klientów: Bricomarché odwiedza coraz więcej kobiet, mężczyźni coraz mniej potrafią zrobić w domu, coraz więcej osób żyje samotnie.

Wszystkie sklepy Bricomarché w Polsce otwierane są na zasadach franczyzy. Franczyzobiorca przeznacza na inwestycję średnio 500 tys. złotych. Wszystkie pieniądze wracają do spółki inwestora, który pokrywa z nich koszty związane z funkcjonowaniem sklepu w pierwszych miesiącach działalności (zatowarowanie i zapasy oraz opłacenie pracowników i mediów). Zarząd firmy deklaruje, że średnio zwrot wkładu własnego następuje po zaledwie trzech latach, co dla tak dużej inwestycji jest rekordowo krótkim okresem.

Muszkieterowie otwierają również supermarkety spożywcze Intermarche, które także działają na zasadzie franczyzy. Intermarché to supermarkety spożywcze, które oprócz standardowej oferty zawierają produkty delikatesowe, gorzej dostępne w mniejszych miejscowościach. Sklepy specjalizują się w produktach świeżych takich jak owoce, warzywa, nabiał, pieczywo czy mięso. Sklepy posiadają również własne wędzarnie i oferują własny rozbiór mięsa. Kwota inwestycji i zasady współpracy są takie same jak w przypadku konceptu biznesowego Bricomarche. Zwrot inwestycji również następuje po trzech latach.

Zgłoszenia na spotkania w Krakowie i w Łodzi przyjmuje Magdalena Kurda, mkurda@profitsystem.pl, tel. (22) 560 80 43 i 605 550 845.

(aslod), (mk)


ekspert, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców