Na rynku alkoholi segment piwa oraz drogich wyrobów importowanych, takich jak whisky czy cognac, rozwija się szybciej od pozostałych. Według przedstawicieli MSC Alkohole trend ten utrzyma się w najbliższych latach.
Wtorek
04.09.2012
Prace nad programem franczyzowym firmy MSC Alkohole dobiegają końca. Jego premiera będzie miała miejsce w październiku podczas Targów Franczyzy.
 

Firma MSC pierwsze kroki w branży alkoholi mocnych stawiała w 2000 roku jako podmiot współpracujący bezpośrednio z producentami wyrobów alkoholowych. Po pięciu latach zadecydowano o poszerzeniu działalności, czego efektem było otwarcie pierwszych sklepów. Dziś w ramach sieci funkcjonują cztery placówki własne i niebawem dołączą do nich pierwsze sklepy franczyzowe. Rekrutacja pierwszych partnerów będzie miała miejsce w październiku podczas Targów Franczyza 2012 organizowanych w Warszawie.

- Oprócz uruchomienia programu franczyzowego, do końca roku planujemy także otwarcie kilku sklepów własnych na terenie Warszawy – mówi Maciej Rytka, menedżer generalny MSC Alkohole. - W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy uruchomić od 10 do 15 placówek. Franczyzobiorców będziemy poszukiwali w całej Polsce, jednak w początkowej fazie wdrażania systemu ograniczymy się do województwa mazowieckiego.

Otwarcie własnego sklepu z procentowymi trunkami pod szyldem MSC Alkohole to inwestycja rzędu 75 tys. zł. Kwota ta wystarczy na pokrycie kosztów przystosowania lokalu do standardów sieci i zatowarowania. Za przystąpienie do sieci trzeba zapłacić 5 tys. zł netto, centrala nie pobiera opłat miesięcznych.

- Większość kosztów przystosowania i wyposażenia lokalu ponosi franczyzobiorca, lecz elementy takie jak kaseton reklamowy, firmowa odzież i torebki otrzymuje od nas – wylicza Maciej Rytka. - W ramach zakupu licencji przekazujemy partnerowi know-how, system informatyczny oraz organizujemy działania marketingowe.

MSC Alkohole w określaniu potencjału lokalizacji kieruje się odległością od przystanków i głównych ulic, natężeniem ruchu pieszego oraz konkurencją. Powstałe dotychczas sklepy mieszczą się przy ruchliwych arteriach Warszawy i liczą od 30 do 70 m2. Franczyzobiorca samodzielnie musi pozyskać odpowiedni lokal.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz
/3/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022