Przedsiębiorca z mocną głową
Firma MSC pierwsze kroki w branży alkoholi mocnych stawiała w 2000 roku jako podmiot współpracujący bezpośrednio z producentami wyrobów alkoholowych. Po pięciu latach zadecydowano o poszerzeniu działalności, czego efektem było otwarcie pierwszych sklepów. Dziś w ramach sieci funkcjonują cztery placówki własne i niebawem dołączą do nich pierwsze sklepy franczyzowe. Rekrutacja pierwszych partnerów będzie miała miejsce w październiku podczas Targów Franczyza 2012 organizowanych w Warszawie.
- Oprócz uruchomienia programu franczyzowego, do końca roku planujemy także otwarcie kilku sklepów własnych na terenie Warszawy – mówi Maciej Rytka, menedżer generalny MSC Alkohole. - W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy uruchomić od 10 do 15 placówek. Franczyzobiorców będziemy poszukiwali w całej Polsce, jednak w początkowej fazie wdrażania systemu ograniczymy się do województwa mazowieckiego.
Otwarcie własnego sklepu z procentowymi trunkami pod szyldem MSC Alkohole to inwestycja rzędu 75 tys. zł. Kwota ta wystarczy na pokrycie kosztów przystosowania lokalu do standardów sieci i zatowarowania. Za przystąpienie do sieci trzeba zapłacić 5 tys. zł netto, centrala nie pobiera opłat miesięcznych.
- Większość kosztów przystosowania i wyposażenia lokalu ponosi franczyzobiorca, lecz elementy takie jak kaseton reklamowy, firmowa odzież i torebki otrzymuje od nas – wylicza Maciej Rytka. - W ramach zakupu licencji przekazujemy partnerowi know-how, system informatyczny oraz organizujemy działania marketingowe.
MSC Alkohole w określaniu potencjału lokalizacji kieruje się odległością od przystanków i głównych ulic, natężeniem ruchu pieszego oraz konkurencją. Powstałe dotychczas sklepy mieszczą się przy ruchliwych arteriach Warszawy i liczą od 30 do 70 m2. Franczyzobiorca samodzielnie musi pozyskać odpowiedni lokal.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów