Według różnych danych od 2006 roku liczba sklepów spożywczych zmniejszyła się o ponad 21 tys.
Jacek Spychała, dyrektor ds. marketingu i PR Żabka Polska.
Niedziela
14.10.2012
Rynek jest perspektywiczny, ale nie rozwija się już tak dynamicznie, jak w latach poprzednich - mówi Jacek Spychała z firmy Żabka Polska.
 

Jakie wydarzenia miały największy wpływ na branżę spożywczą w ciągu tego roku?
Pierwszą połowę roku zdominował temat Euro 2012. Większość sieci handlowych zanotowała wzrosty sprzedaży w kategoriach związanych z oglądaniem meczów piłki nożnej, dlatego wysokie obroty notowały punkty sprzedaży przekąsek oraz napoje. Druga połowa roku nie jest już tak optymistyczna. W Polsce odnotowaliśmy spektakularne upadki firm turystycznych oraz finansowych, w lipcu upadłość ogłosiła sieć delikatesów Bom. Mimo to handel detaliczny jest nadal jedną z najbezpieczniejszych dla inwestorów branż, która wciąż ma duży potencjał rozwoju. Rynek będzie się jednak cały czas konsolidował, również dzięki aktywności firmy Żabka Polska. W tym roku dołączyła do nas sieć sklepów Zatoka, kolejne wyrażają takie zainteresowanie.

Jaka jest pana zdaniem przyszłość rynku?
Rynek jest nadal bardzo perspektywiczny, ale rozwija się mniej dynamicznie, niż w latach poprzednich. Co roku obserwujemy cyklicznie zmniejszającą się liczbę placówek w kanale tradycyjnym. Według różnych danych od 2006 roku liczba sklepów spożywczych zmniejszyła się o ponad 21 tys. Trend spadkowy najwyraźniej można zaobserwować w liczbie sklepów małoformatowych i średniej wielkości. Jest to zatem bardzo dobry moment, aby zastanowić się nad przystąpieniem do dużej, stabilnej finansowo sieci sklepów, takiej jak Żabka, która zapewni ajentowi pełne wsparcie logistyczne, sprzedażowe i marketingowe. Na trudnym i coraz bardziej wymagającym rynku takie sieci jak Żabka czy Freshmarket, mające przejrzystą strukturę asortymentową, sprawdzony model biznesowy i nie obawiające się inwestować, mają szansę na dalszy rozwój.

Rozmawiała (mak)


POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022