Subway zdecydował się właśnie w Polsce otworzyć swoją pierwszą europejską kawiarnię. Punkt działa na katowickim dworcu PKP.
Środa
07.11.2012
Największy konkurent McDonald’s pozazdrościł mu kawiarni i również postanowił serwować małą czarną.
 

Pierwsza kawiarnia Subway Cafe została otwarta pod koniec października na katowickim Dworcu PKP. To europejski debiut nowego konceptu międzynarodowej marki. Subway Cafe od kilku miesięcy z powodzeniem działa w USA, gdzie jest już 20 tego typu lokali.
W katowickim Subway Cafe, obok sztandarowego menu – kanapek, podróżni mogą również kupić kawę oraz wyroby piekarnicze. Restauracja została zaprojektowana tak, by ułatwić klientom szybkie zakupy, do specyfiki miejsca został dopasowany również wystrój.

- Zależało nam na wprowadzeniu nowego konceptu właśnie w Polsce, która jest bardzo dobrze rokującym, stale rozwijającym się rynkiem. Liczba naszych restauracji nad Wisłą ciągle rośnie, obecnie jest ich już 62. Jednocześnie mamy pewność, że Subway Cafe nie zginie tu pośród setek lokali działających już pod logo Subway. Najbliższe pół roku pokaże, czy nowy pomysł przyjmie się na tyle, żeby rozpocząć jego ekspansję w pozostałych krajach Europy - mówi Martin Princ, odpowiadający za rozwój marki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Sieć Subway jest obecna w 99 krajach, gdzie liczy prawie 38 tys. restauracji. Do Polski Amerykanie zawitali 12 lat temu otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Dziś polska sieć Subway liczy 62 punkty, a dziesięć kolejnych jest przygotowywanych do otwarcia. Na uruchomienie własnej restauracji Subway trzeba przeznaczyć co najmniej 350 tys. zł. Licencja franczyzowa kosztuje 7,5 tys. euro (ok. 33 tys. zł).

(mak)


Magdalena Krocz