Na przejęcie Merlin.pl przez Czerwoną Torebkę zgodę musi wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Środa
06.02.2013
Czerwona Torebka przejmuje giganta e-handlu. W pasażach pojawią się punkty odbioru towarów kupionych w Merlinie.
 

Na razie Merlin.pl i Czerwona Torebka podpisały list intencyjny, w którym zobowiązują się do transakcji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a na przejęcie zgodzi się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, marki połączą siły.

Dla Czerwonej Torebki pozyskanie Merlin.pl oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Pasaże wzbogacą się o przyciągającego klientów najemcę - e-sklep Merlin.pl ma bowiem ponad 2 miliony zarejestrowanych klientów i realizuje prawie 150 tys. zamówień miesięcznie. Torebka zyska natomiast możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4,5 tys. punktów odbioru osobistego.

Niewykluczone, że punkty Merlina będzie można otwierać we franczyzie. Zapytany o taką możliwość zarząd Czerwonej Torebki studzi jednak emocje, tłumacząc, że na takie decyzje przyjdzie jeszcze poczekać.
- Za wcześnie, aby o tym mówić. Transakcja jest na etapie podpisania listu intencyjnego. Następnie około 6 tygodni potrwa proces due diligence (badanie stanu finansów przejmowanej firmy - przyp. red.). Po tym czasie określimy zasady działania stacjonarnych punktów odbioru zakupów w Merlin.pl – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu Czerwonej Torebki.

Jest jednak pewien, że punktów spod znaku Merlin.pl będzie przybywać w szybkim tempie.
- Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Dwa punkty Merlin pilotażowo uruchomione w pasażach Czerwona Torebka – w Słupsku i Białogardzie – spotkały się z dużym zainteresowaniem wśród lokalnej klienteli – mówi Kazimierczyk.

Podobnego zdania jest Anna Bogdańska, prezes Merlin.pl.
- Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Ponadto dobrze wiemy, że klienci nie lubią płacić za przesyłkę. Bardzo pozytywnie reagują natomiast na zniesienie opłat za dostawę, co automatycznie powoduje też skokowy wzrost obrotów. Szybka rozbudowa sieci punktów bezpłatnego odbioru pozwoli dotrzeć do wielu nowych klientów. Tworzenie sieci będzie możliwe dzięki dofinansowaniu spółki przez inwestora. Czerwona Torebka ma w tym zakresie wysokie kompetencje – podkreśla Bogdańska.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022