TelePizza zmienia strategię działania
Puls Biznesu podał, że TelePizza Poland, spółka zależna hiszpańskiej grupy Campofrio, zarządzająca siecią pizzerii, zmienia strategię działania: pizzerie bardziej będą przypominały restauracje, a ich prowadzeniem będzie mógł się zająć w ramach franchisingu prywatny przedsiębiorca. Firma nie rezygnuje z dotychczasowego głównego źródła przychodów - dostaw zamówionych dań do klienta, ale nowe placówki będą już miały bardziej przyjazny charakter restauracji.
W tym roku w 16 miastach TelePizza chce uruchomić 30 nowych pizzerii. Pierwsza z nich otwarta została w styczniu – poinformował Puls Biznesu. - Otwierając nasze placówki, kierowaliśmy się kryterium odległości od potencjalnych klientów, do których bezpłatnie dostarczamy zamówienie. Teraz jednak naszym głównym rynkiem staje się sektor konsumpcji na miejscu. Do końca roku otworzymy jeszcze 29 restauracji we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Koszty uruchomienia placówki są różne - w zależności od jej wielkości, lokalizacji i wystroju – powiedział gazecie Maciej Goliński, dyrektor generalny TelePizza Poland.
TelePizza nie podała Pulsowi Biznesu informacji o kosztach tegorocznych inwestycji spółki. Dyrektor zapewnił dziennik, że w porównaniu z poprzednimi latami znacznie zmniejszy się dystans w wydatkach na reklamę i promocję między TelePizzą a jej głównym konkurentem - amerykańską siecią Pizza Hut. Hiszpanie będą ostro zabiegać o pozyskanie jak największej liczby klientów.
- W ciągu trzech lat sieć Pizza Hut/KFC przeznaczyła na reklamę około 30 mln zł - przeszło dziesięciokrotnie więcej niż nasza spółka. Zdecydowaliśmy się reinwestować większą część zysków. W sumie wydaliśmy w Polsce 49 mln zł i pod względem liczby placówek dogoniliśmy Pizza Hut – mówił dziennikarzom Pulsu Biznesu dyrektor generalny.
TelePizza ma w Polsce 61 placówek. Firma zdecydowała się zmienić sposób sprzedaży, przewidując szybki rozwój fast foodów. Konsumpcja na miejscu przynosi dziesięć razy większe przychody od rynku dostaw.
Puls Biznesu dodał, że na razie konkurenci TelePizzy milczą. American Restaurants (AmRest), operator sieci Pizza Hut i KFC, nie ujawni swoich zamierzeń przynajmniej do końca marca, czyli do zawarcia wiążącej umowy ze spółką International Fast Food Corp. (IFFC), od której kupuje sieć Burger King. Do IFFC należy również marka jednej z największych światowych sieci pizzerii - Domino's Pizza. Przez długi okres IFFC poszukiwał inwestora dla 16 placówek w Polsce, ale nie wiadomo, czy sprzedał je AmRest i co dalej stanie się z tą marką.
Więcej: Puls Biznesu, 30 stycznia 2001

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...