Dziś naszym największym wyzwaniem jest odmitologizować pojęcie dyskontowej ceny.
Janusz Bartkowiak, członek zarządu Grupy Muszkieterów
Czwartek
19.09.2013
W dyskontach nie musi być najtaniej - przekonuje Janusz Bartkowiak, członek zarządu Grupy Muszkieterów, właściciela Intermarché.
 

Z badań CBOS wynika, że 49 proc. Polaków robi większość zakupów w dyskontach. Supermarkety są dopiero na czwartym miejscu (16 proc.). Jak skomentuje pan takie preferencje zakupowe rodaków?
Cały czas obserwujemy ewolucję dyskontów oraz wzrost znaczenia supermarketów. Na przestrzeni ostatnich lat o 6 proc. wzrosły udziały rynkowe supermarketów, oraz o 9 proc. dyskontów. To oznacza, że są to najbardziej dynamiczne i perspektywiczne formaty na rynku. Oba posiadają silne strony. Dyskonty z powodzeniem nawigują w kierunku supermarketów stawiając na jakość oraz wyróżniki w poszczególnych kategoriach produktowych. Dyskonty agresywnie inwestują w wizerunek, reklamę i marketing. Supermarkety z kolei oferują większy wybór oraz tradycyjną obsługę w kategorii produktów świeżych. Aktualnie zatarły się już różnice na poziomie cen. Są nawet sieci supermarketów, które oferują produkty tańsze niż w dyskontach. Pozycjonowanie dyskontów w kierunku supermarketów jest dowodem na to, że to ten ostatni format cieszy się coraz większym uznaniem wśród klientów. Zatem kolejne lata to będzie czas supermarketów.

Jakimi narzędziami dysponują supermarkety Intermarché, by przekonać do siebie klientów?
Przede wszystkim Intermarché jest liderem w ofercie produktów świeżych. Rozbiór mięsa w sklepie oraz własne wędzarnie powodują, że klienci mogą zakupić tradycyjny wyrób, produkowany na miejscu, według polskich receptur przez rodzimych masarzy. Kolejny atut to bogata oferta marek własnych. Są to artykuły o jakości dorównującej wiodącym markom, dostępne w atrakcyjnych cenach. Wśród nich są produkty ze średniego segmentu oraz tzw. ekonomiczne. Ponadto gama nieustannie poszerzana jest o produkty delikatesowe z Francji, niedostępne w innych sieciach. W ofercie znajdują się także produkty bio i ekologiczne. Bezwzględnym atutem sieci Intermarché są stacje paliw. Sieć Intermarché jest liderem przymarketowych stacji z liczbą 45 placówek w Polsce. Paliwa oferowane przy naszych stacjach posiadają najniższe ceny w miastach, w których funkcjonują. Od dwóch miesięcy w sklepach Intermarché trwa "Wielka Rewolucja Cenowa", gdzie oferujemy klientom produkty w wyjątkowo niskich cenach. Dziś naszym największym wyzwaniem jest odmitologizować pojęcie dyskontowej ceny. Rankingi pokazują, że dyskonty nie zawsze są najtańszymi sieciami na rynku.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022