Uzależnieni od biznesu

Według Stowarzyszenia na Rzecz E-palenia STEP sprzedaż e-papierosów w takich krajach jak Polska, Niemcy, Wielka Brytania i Grecja rośnie co roku o kilkadziesiąt procent. Nowy produkt zaczął zyskiwać popularność po wprowadzeniu zakazu palenia w pomieszczeniach. E-papierosy stały się wygodną alternatywą dla osób, którym prawo przeszkadza w swobodnym paleniu. Na korzyść e-papierosa przemawiała również cena. Palacz, który dziennie pali mniej, więcej pół paczki na swój nałóg musi wydać ok. 40 zł tygodniowo. - E-papieros jest wydatkiem jednorazowym. W sklepie Smooke.pl kosztuje od 40 do 250 zł w zależności od pojemności baterii oraz zastosowanego rozwiązania w elemencie grzewczym. Stałym wydatkiem jest liquid, czyli płyn do e-papierosów o różnych smakach oraz grzałki. Umiarkowani palacze zużywają ok. 10 ml liquidu tygodniowo, co wiąże się z wydatkiem ok. 12 zł oraz 1 grzałkę raz na 3-4 tygodnie (9 zł). To ok. 63 proc. mniej kosztów, w porównaniu z wydatkiem na zwykłe papierosy – mówi Paweł Zieliński, właściciel sieci sklepów Smooke.pl.
Ponadto e-papierosy są obojętne dla otoczenia pod względem zapachu i wpływu na zdrowie. Dzięki temu liczba zwolenników e-palenia jest coraz większa. W 2013 roku sieć Smooke.pl zwiększyła obrót w swoich sklepach o ok. 10 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. Przybywa również jej placówek. Obecnie, po trzech latach obecności na rynku, Smooke.pl liczy pięć sklepów własnych i 16 franczyzowych. Na 2014 rok zaplanowane jest otwarcie 15 sklepów na licencji i trzech własnych. W ciągu dwóch lat ma ich być 50. – Rośnie zainteresowanie sprzedażą e-papierosów. Ludzie dostrzegają potencjał rynku i rosnący popyt na nowy produkt. Na przełomie 2013 i 2014 roku otworzyliśmy trzy sklepy franczyzowe i jeden własny – dodaje Paweł Zieliński.
Koszt przygotowania do otwarcia sklepu Smooke.pl wynosi od 10 do 15 tys. zł. Kwota obejmuje wyposażenie lokalu w meble, reklamę zewnętrzną i wewnętrzną, sprzęt oraz oprogramowanie. Dodatkowy koszt wiąże się z zakupem asortymentu. Wynosi on ok. 13 tys zł. Firma udziela jednak franczyzobiorcy 30-dniowego kredytu kupieckiego oraz 14-dniowego terminu płatności za każde dodatkowe zamówienie towaru. Ponadto partnerzy Smooke.pl biorą udział w dwutygodniowym szkoleniu z zakresu technik sprzedaży, wiedzy o rynku e-papierosów oraz know-how firmy. Franczyzobiorcy korzystają również ze wsparcia marketingowego, m.in. pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Zwrot inwestycji, według przedstawicieli sieci, następuje mnie więcej po upływie roku.
(mk)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów