Ze statystyk firmy wynika, że polscy klienci najbardziej gustują w sandwiczu Kurczak Teryaki.
Piątek
07.02.2014
Subway przyzwyczaił nas do otwierania restauracji w centrach miast i w galeriach handlowych. Tym razem zaskoczył klientów.
 

Dotychczas Subway zacięcie walczył o prestiżowe lokalizacje dla swoich restauracji. W tym roku sandwicze mają pojawić się w lokalizacjach nietypowych dla sieci.W przypadku Polski będą to m.in. dworce PKP i stacje benzynowe, ale na świecie Subway może się pochwalić bardziej nietypowymi lokalizacjami np. restauracją w sklepie Lidl w Wielkiej Brytanii, albo punktem, który działał na terenie budowy 1 World Trade Center (Freedom Tower). Amerykanie nie zamierzają jednak rezygnować z rozwoju w centrach handlowych i otwierania restauracji przy głównych ulicach polskich miast. Logo Subway można już spotkać m.in. przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi, na sopockim "Monciaku" i zakopiańskich Krupówkach.

- Przez ostatnie trzy lata liczba restauracji rozpoczynających działalność utrzymywała się na stałym poziomie. Każdego roku franczyzobiorcy otwierali średnio 20 nowych barów. Jednocześnie według naszych szacunków, ponad 40 proc. licencjobiorców to multifranczyzobiorcy, którzy prowadzą po kilka restauracji– mówi Szymon Mudry, agent rozwoju marki Subway.

Na polskim rynku działa obecnie 86 punktów Subway, a 10 kolejnych jest w trakcie budowy.
- Doświadczenie zdobyte w innych krajach podpowiada nam, że liczba otwarć wzrasta wraz z rozwojem rynku i tego też spodziewamy się w Polsce w nadchodzących latach – dodaje Mudry.

Subway jest obecny w 103 krajach, gdzie działa łącznie ponad 40 tys. restauracji. W Polsce sandwicze pojawiły się 14 lat temu. Obecnie restauracje – obok kultowych sandwiczy – oferują także sałatki, pieczywo cukiernicze oraz napoje.

(mak)


Magdalena Krocz