W tym roku w sieci Delikatesy Centrum przybędzie 150 sklepów.
Piątek
28.02.2014
Delikatesy Centrum i abc urosły, ale zarząd ma apetyt na więcej.
 

Grupa Eurocash, największy w Polsce dystrybutor dóbr FMCG (produktów spożywczych i szybko zbywalnych), podsumowała 2013 rok. Franczyzodawca Delikatesów Centrum i sieci abc „po sąsiedzku” zarobił 221 mln zł przy 16,5 mld zł przychodów. Wyniki są minimalnie gorsze od tych z 2012 roku – zysk netto okazał się tym razem niższy o 12 proc., przy niemal identycznych obrotach. Zarząd Eurocashu podkreśla, że cały czas swoje piętno w księgach odciskają koszty integracji z przejętymi od Emperii sieciami franczyzowymi (w tym spłata kredytu zaciągniętego na przejęcie).

- Mimo, że był to trudny rok dla całego sektora handlu, nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek Cash&Carry Eurocashu i Tradisu. Wiązało się to ze spowolnieniem naszej ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, którą zamierzamy dokończyć w tym roku, jest natomiast kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Dobry rok mają za sobą zaopatrywane przez Eurocash sieci franczyzowe. Koncept abc na koniec 2013 roku liczył 6,1 tys. placówek. W mijającym roku powiększył się o 682 sklepy, z czego 246 dołączyły w ostatnim kwartale. Z kolei Delikatesy Centrum urosły o 875 punktów (45 dołączyło między wrześniem a grudniem). W całym roku sprzedaż do sklepów tej sieci wzrosła o ponad 12 proc. Zarząd liczy, że nadchodzące miesiące będą dla Delikatesów jeszcze bardziej udane.
- W tym roku planujemy istotne przyspieszenie ekspansji Delikatesów Centrum. Zakładamy, że sieć ta powiększy się o około 150 placówek. Po okresie integracji z Tradisem planujemy także powrót do „normalnego” tempa ekspansji w formacie Eurocash Cash&Carry, czyli otwierania około 8-10 nowych hurtowni rocznie – zapowiada dyrektor finansowy Eurocashu.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022