Między delikatesami a dyskontem

Dwa miesiące temu w Kędzierzynie-Koźlu pojawił się pierwszy sklep Piotra i Pawła. Jego współwłaścicielem jest Andrzej Kochański, udziałowiec spółki Agricola. Franczyzobiorca już posiadał doświadczenie w branży spożywczej, ponieważ w tym samym lokalu prowadził sklep Groszka. Punkt z zielonym logo nie przestał istnieć - został przeniesiony do innej części miasta.
- Potrzebowaliśmy niewiele ponad tygodnia na rebranding sklepu. Największe wyzwanie stanowiło przetransportowanie asortymentu Groszka. Wcześniej zorganizowaliśmy 30 proc. wyprzedaże. Nie chcieliśmy jednak czekać do momentu, kiedy półki całkowicie opustoszeją, bo klientom to by się nie spodobało – mówi Andrzej Kochański.
Koszty rebrandingu nie spoczywały wyłącznie na inwestorze. Piotr i Paweł sfinansował szereg elemntów wystroju, w tym oznakowanie zewnętrzne sklepu, budowę wyspy owocowo-warzywnej oraz wstawienie stoiska piekarniczego. Franczyzobiorca mógł także liczyć na wsparcie fachowców centrali, którzy w krótkim czasie pomogli dostosować sklep do wymogów sieci.
- Dzięki zmianie zyskaliśmy wiele nowych pozycji asortymentowych. Klienci mogą kupować dobrej jakości produkty marki własnej Piotra i Pawła oraz atrakcyjniejsze owoce oraz warzywa. Ceny wzrosły nieznacznie. Piotr i Paweł to nie delikatesy, bo ten format nie sprawdziłby się na osiedlu, gdzie działa sklep. W pierwszym miesiącu po zmianach zaobserwowaliśmy niewielki spadek obrotów, ale w drugim obroty wzrosły. Cieszy także wyższa średnia kwota paragonów, ponieważ zyskaliśmy nowych klientów. Docenili oni chociażby takie szczegóły jak atrakcyjniejsze wnętrze, a także ładniejszy ubiór personelu – wylicza korzyści franczyzobiorca.
Przed otwarciem sklepu w nowej formule mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla dowiedzieli się o tym z informacji zamieszczonych na sklepie. Zmiany sygnalizował także nowy neon Piotra i Pawła, gazetka produktowa poznańskiej sieci, reklama w lokalnej stacji radiowej. Klienci mogli również usłyszeć o otwarciu sklepu z głośnika samochodu objeżdżającego całe miasto.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów