Między delikatesami a dyskontem
Dwa miesiące temu w Kędzierzynie-Koźlu pojawił się pierwszy sklep Piotra i Pawła. Jego współwłaścicielem jest Andrzej Kochański, udziałowiec spółki Agricola. Franczyzobiorca już posiadał doświadczenie w branży spożywczej, ponieważ w tym samym lokalu prowadził sklep Groszka. Punkt z zielonym logo nie przestał istnieć - został przeniesiony do innej części miasta.
- Potrzebowaliśmy niewiele ponad tygodnia na rebranding sklepu. Największe wyzwanie stanowiło przetransportowanie asortymentu Groszka. Wcześniej zorganizowaliśmy 30 proc. wyprzedaże. Nie chcieliśmy jednak czekać do momentu, kiedy półki całkowicie opustoszeją, bo klientom to by się nie spodobało – mówi Andrzej Kochański.
Koszty rebrandingu nie spoczywały wyłącznie na inwestorze. Piotr i Paweł sfinansował szereg elemntów wystroju, w tym oznakowanie zewnętrzne sklepu, budowę wyspy owocowo-warzywnej oraz wstawienie stoiska piekarniczego. Franczyzobiorca mógł także liczyć na wsparcie fachowców centrali, którzy w krótkim czasie pomogli dostosować sklep do wymogów sieci.
- Dzięki zmianie zyskaliśmy wiele nowych pozycji asortymentowych. Klienci mogą kupować dobrej jakości produkty marki własnej Piotra i Pawła oraz atrakcyjniejsze owoce oraz warzywa. Ceny wzrosły nieznacznie. Piotr i Paweł to nie delikatesy, bo ten format nie sprawdziłby się na osiedlu, gdzie działa sklep. W pierwszym miesiącu po zmianach zaobserwowaliśmy niewielki spadek obrotów, ale w drugim obroty wzrosły. Cieszy także wyższa średnia kwota paragonów, ponieważ zyskaliśmy nowych klientów. Docenili oni chociażby takie szczegóły jak atrakcyjniejsze wnętrze, a także ładniejszy ubiór personelu – wylicza korzyści franczyzobiorca.
Przed otwarciem sklepu w nowej formule mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla dowiedzieli się o tym z informacji zamieszczonych na sklepie. Zmiany sygnalizował także nowy neon Piotra i Pawła, gazetka produktowa poznańskiej sieci, reklama w lokalnej stacji radiowej. Klienci mogli również usłyszeć o otwarciu sklepu z głośnika samochodu objeżdżającego całe miasto.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów