Fortuna ziemniakiem się toczy
Groole to bistro serwujące pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami: mięsnymi, wegetariańskimi, wegańskimi, bezglutenowymi.
– Większości z nas ziemniak kojarzy się z dodatkiem do schabowego i kapusty. Natomiast ziemniaki serwowane w naszym lokalu bardziej przypominają ziemniaka pieczonego z ogniska. Ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami to popularne danie fastfoodowe w wielu krajach. Postanowiłyśmy spróbować zaszczepić ten pomysł na polskim, a właściwie warszawskim gruncie – mówi Anna Nillson, współwłaścicielka bistro Groole. – Otwierając Groole chciałyśmy stworzyć miejsce autentyczne, z prostym i zarazem wartościowym jedzeniem, innowacyjnym, a jednocześnie zakorzenionym w polskiej tradycji kulinarnej – dodaje Agata Dubas, druga współwłaścicielka.
Na razie działa tylko jeden lokal pod logo Groole, który znajduje się w stolicy.
– Po trzech latach od otwarcia bistro zaczęło funkcjonować bez konieczności naszego nieustannego nadzoru. To zasługa wprowadzonych standardów i zaangażowania sprawdzonej ekipy pracowniczej. Uważamy, że bistro z pieczonymi ziemniakami mogłoby działać z powodzeniem w wielu miastach Polski. Dlatego postanowiłyśmy podzielić się z innymi przedsiębiorcami naszym pomysłem na biznes i zdobytym doświadczeniem – planuje Agata Dubas.
Właścicielki myślą o otwarciu kolejnego lokalu, ale najwcześniej za dwa lata. Na razie chcą się skupić na rozwoju sieci poprzez franczyzę. Zapewniają, że będą wspierać swoich franczyzobiorców na każdym etapie współpracy - począwszy od doradztwa w zakresie wyboru lokalizacji na bistro, uzyskaniu pozwoleń, rekrutacji personelu, aż po organizację szkoleń z zakresu menu i obsługi urządzeń gastronomicznych.
Szacowana kwota inwestycji w bistro Groole to 50-90 tys. zł. Obejmuje ona koszty remontowe, konserwatorskie, wyposażenie i urządzenie lokalu. Przyszły właściciel musi jednak to tej kwoty doliczyć jeszcze 10 tys. opłaty licencyjnej oraz wysokość czynszu, który będzie musiał płacić za lokal w trakcie trwania remontu aż do momentu, gdy biznes nie zacznie na siebie zarabiać. Optymalna powierzchnia lokalu na bistro to 40-80 m2. O szczegółowych warunkach jakie musi spełnić lokal przeczytasz w artykule „Lokal na bistro” na portalu LokalnaBiznes.pl. W trakcie trwania współpracy franczyzobiorca Groole będzie zobowiązany do uiszczania raz w miesiącu opłaty bieżącej w wysokości 2 tys. zł oraz 200 zł opłaty marketingowej. Właścicielki zwrot z inwestycji w Groole szacują na 7-10 miesięcy. (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...