Cukiernia aktywna lokalnie
Konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” został zorganizowany przez Makro, aby promować społeczną odpowiedzialność biznesu wśród małych i średnich firm. Wzięło w nim udział kilkudziesięciu przedsiębiorców z całego kraju zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Jego uczestnicy prezentowali przed jury działalność, którą przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego otoczenia. Wśród realizowanych działań znalazły się m.in. projekty kulturalne, ekologiczne, edukacyjne oraz działalność charytatywna. Komisja, w skład której wchodzili m.in. przedstawiciele Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Konfederacji Lewiatan oraz Makro Cash & Carry, wybrała zwycięzcę spośród 16 laureatów szczebla wojewódzkiego. Tryumfatorem została rzeszowska cukiernia Orłowski & Rak, która działa od 1977 roku.
- Obradując nad wyborem zwycięzcy konkursu zastanawialiśmy się, czym tak naprawdę jest nowocześnie pojmowana społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). Doszliśmy do wniosku, że nowoczesny CSR to nie tylko działalność charytatywna, ale również cały wachlarz działań na rzecz najbliższego otoczenia firmy, zachęcanie do zawodu, czy profesjonalne szkolenia – mówi Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Cukiernia Orłowski & Rak to rodzinna firma, którą założyło dwóch przyjaciół – Julian Orłowski, odpowiedzialny za techniczną stronę produkcji i wypieku słodyczy, oraz Kazimierz Rak, artysta cukiernik, który dba o estetykę przygotowywanych słodkości.
Cukiernicy i ich produkty brały udział w wielu imprezach promujących region, a nawet cały kraj np. podczas przedświątecznych spotkań organizowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Szkół Hotelarsko-Turystycznych, w których uczestniczą uczniowie i studenci z Estonii, Węgier, Austrii, Albanii czy Włoch. Bardzo ważnym obszarem działalności cukierni jest promocja zawodu cukiernika wśród rzeszowskiej młodzieży. Na praktyki do zakładu przychodzą uczniowie z rzeszowskich domów dziecka oraz ze szkoły zawodowej dla niepełnosprawnej młodzieży. Cukiernia ma pod swoją opieką dom dziecka, współpracuje również z Caritas Diecezji Rzeszowskiej.
– Zdecydowaliśmy o wygranej Cukierni Orłowski & Rak, bo chcieliśmy pokazać, że działania na rzecz lokalnej społeczności nie muszą być wyłącznie domeną wielkich firm, a małe, rodzinne przedsiębiorstwa też mogą bardzo dużo zrobić dla swojego najbliższego otoczenia. Mamy nadzieję, że przykład cukierni z Rzeszowa pokaże innym przedsiębiorcom, że takie działania przynoszą zysk nie tylko tym, którzy z nich korzystają, ale również darczyńcy – dodaje Arkadiusz Słodkowski.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Accor chwali się wzrostem przychodów, a Meet & Fit – Slow Food Burgers i Bricomarche kolejnymi otwarciami. Przegląd tygodnia 18-25 lutego.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów