Sprzedawca zna klienta
Jan Sałata, wiceprezes zarządu PSH Nasz Sklep
Jaką pozycję na rynku zajmuje sieć spożywcza Nasz Sklep?
Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep zrzesza ponad 2,6 tys. punktów handlowych. Od 14 lat zbieramy doświadczenia z własnych placówek handlowych i dzielimy się wynikami badań z franczyzobiorcami. Posiadamy ponad 30 wyspecjalizowanych koordynatorów wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt, przeszkolonych i znających specyfikę coraz trudniejszych realiów rynkowych. Systematycznie zwiększamy swój potencjał poprzez przejęcia i ekspansję na kolejne rynki. W grudniu 2013 roku w Gdańsku doszło do zawarcia umowy, na podstawie której PSH Nasz Sklep nabył zorganizowaną część przedsiębiorstwa Rabat Service SA w upadłości likwidacyjnej, w tym m.in.: spółkę LD Holding zarządzającą sieciami franczyzowymi eLDe, Livio, Sieć 34 oraz centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim, sklepy własne na Pomorzu oraz akcje i udziały w innych spółkach.
Jaka jest strategia dotycząca rozwoju sieci we franczyzie?
PSH Nasz Sklep wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Specjał. W naszej ofercie franczyzowej znajdują się cztery brandy: Nasz Sklep, Delikatesy Sezam, Express oraz Delikatesy Premium. Każdy z nich został dopasowany do potrzeb naszych klientów, umożliwiając elastyczną współpracę w ramach sieci sklepów o różnym potencjale i charakterystyce. Priorytetem jest rozwój konceptu Delikatesy Premium, do końca roku chcemy mieć 180 sklepów pod tym szyldem, a łącznie we wszystkich formatach – 3 tys. placówek. Docelowo zamierzamy osiągnąć liczbę ok. 6 tys. sklepów.
W jaki sposób sklepy spożywcze próbują od ciągnąć klientów od dyskontów i przyciągnąć do siebie?
Obserwujemy, że polscy konsumenci nadal są wierni idei codziennych zakupów. To daje nam ogromną szansę na dalszy rozwój. Gwałtowny rorosnąca liczba dyskontów w ostatnich latach oraz zmieniająca się moda na spędzanie wolnego czasu spowodowała odwrót od hipermarketów. Dzięki szerokiej ofercie produktów świeżych i ważonych możemy zaoferować konsumentom to czego nie dostaną w dyskoncie. Nasze sklepy są zlokalizowane w najbliższym otoczeniu klientów, aktywnie uczestniczą w życiu lokalnych społeczności, często są prowadzone przez mieszkańców, którzy od lat żyją i pracują w tym środowisku. W dalszym ciągu będziemy obserwować postępującą koncentrację, a tym samym coraz większe usieciowienie sklepów, a także likwidację punktów w nieatrakcyjnych lokalizacjach i ze źle dobraną ofertą asortymentową.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów