Handlowiec czuje chemię

Arcora finalizuje negocjacje z nowymi franczyzobiorcami w Gdańsku i Białymstoku. Liczy, że kolejna placówka zostanie otwarta w Warszawie. Ogólnopolska sieć oddziałów pozwoli na obsługę międzynarodowych koncernów, takich jak Rossman, McDonald’s, Hotele Ibis, DHL czy Burger King, z którymi Arcora związana jest ramowymi umowami o współpracy. Arcora International jest niemieckim producentem i dystrybutorem środków oraz sprzętu do utrzymania czystości: specjalistycznej chemii sprzątającej, mopów i maszyn sprzątających. Produkty skierowane są do firm sprzątających oraz do obiektów, które samodzielnie dbają o utrzymanie czystości, jak np. warsztaty i salony samochodowe, kliniki i przychodnie, zakłady kosmetyczne czy fryzjerskie. Prawdziwie łakomym kąskiem są hotele i punkty gastronomiczne. - Franczyza Arcory to zajęcie dla handlowca, a główną rolą franczyzobiorcy jest doradztwo i sprzedaż – mówi Krzysztof Gawor, franczyzobiorca Arcory, który prowadzi placówki w Szczecinie i Poznaniu.
Idealna lokalizacja dla biznesu Arcory to sąsiedztwo firm działających w obiektach poprzemysłowych lub w okolicy dużych marketów budowlanych. Optymalne dla franczyzobiorcy jest pomieszczenie składające się z części ekspozycyjnej oraz z części magazynowej - ok. 30-40 m2. To główny punkt prezentacji i sprzedaży produktów w regionie. Arcora zaopatruje klientów z sektora B2B, dlatego ważne jest, aby biuro miało dogodny dojazd dla samochodów obsługujących dostawy. Punkt nie musi, a nawet nie powinien znajdować się w centrum miasta, aby ułatwić komunikację i nie generować zbędnych kosztów związanych z wysokim czynszem.
Arcora zapewnia pełną obsługę marketingową. Zaopatruje franczyzobiorcę w katalogi i próbki, specjalne produkty promocyjne, organizuje akcje mailigowe. Poza bieżącym doradztwem, partner może również liczyć na wsparcie w negocjacjach cenowych z dużymi klientami czy podczas przetargów. Arcora nie pobiera z tego tytułu dodatkowych opłat od franczyzobiorcy.
- Firma zaproponowała zupełnie nowy produkt, z którym musimy dotrzeć do klientów. Jako producent ma bardzo atrakcyjne ceny, które dobrze wypadają w relacji do wydajności. W ofercie są produkty uniwersalne i specjalistyczne, które różnią się ceną. Dobór odpowiedniego preparatu zależy od rodzaju zabrudzeń, a naszym zadaniem jest właściwie wskazać produkt, tak aby klient był zadowolony i nie przepłacał. Wówczas zostanie na dłużej, bo będzie mu się to opłacało – dodaje Krzysztof Gawor.
(kk)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów