Opłata franczyzowa w sieci Stokrotka wynosi 0,5 proc. od obrotu rejestrowanego na sklepowych kasach.
Wtorek
23.09.2014
Właściciel marketu w mazowieckim Ostrówku postanowił zmienić szyld. Dlaczego?
 

Był Carrefour – jest Stokrotka. Do takiej zmiany doszło we wrześniu w mazowieckiej miejscowości Ostrówek. Przedsiębiorca, do którego należy sklep przy ulicy XXX-lecia PRL, postanowił zrezygnować ze współpracy z francuską siecią na rzecz konceptu należącego do lubelskiej grupy Emperia.
- Po zapoznaniu się z ofertą Stokrotki nie zwlekał z decyzją, wybierając korzystniejszy dla siebie wariant współpracy. Otwarcie sklepu w Ostrówku to dopiero początek współpracy z tym franczyzobiorcą, gdyż planuje on otwarcie i prowadzenie kolejnych sklepów pod szyldem Stokrotki – informuje franczyzodawca.

Lubelska sieć zaczęła sprzedawać licencję na biznes wiosną tego roku, proponując franczyzobiorcom dwa formaty: supermarketowy (dla powierzchni powyżej 400 m2) i, uruchomiony przed miesiącem, marketowy (200-400 m2). Punkt w Ostrówku jest drugim sklepem otwartym przez franczyzobiorcę (oprócz nich sieć liczy 27 marketów własnych). Zgodnie z zapowiedziami do końca 2016 roku łączna liczba sklepów pod szyldem Stokrotka ma przekroczyć 600 – na razie jest ich 250. Do tego daleka droga, ale franczyzodawcy wierzą, że ich doświadczenie i oferta pozwolą systematycznie powiększać rynkowe udziały.

- Stokrotka to koncept tworzony przez detalistów dla detalistów. Na rynku jest wiele sieci, które poprzez franczyzę rozumieją wyłącznie zapewnienie dostaw i logo. Ich przedstawiciele handlowi często są obojętni na interesy właścicieli sklepów – dbają tylko o to, by sprzedać im jak najwięcej towaru – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy w Stokrotce. – Nam zależy, by przedsiębiorcy zarabiali. Jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak ograniczać koszty, jak lepiej zarządzać asortymentem i personelem. Oferujemy też wybór ponad 400 produktów własnych, na których marże sięgają 30 proc.  

 W zamian franczyzodawcy gwarantują m.in. dostęp do systemu logistycznego gwarantującego nawet do 6 dostaw tygodniowo, pomoc w zarządzaniu asortymentem sklepu, dostęp do listy dostawców, zdefiniowaną i opisaną formułę prowadzenia sklepu i szerokie wsparcie marketingowe.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022