Stokrotka wypiera Carrefoura

Był Carrefour – jest Stokrotka. Do takiej zmiany doszło we wrześniu w mazowieckiej miejscowości Ostrówek. Przedsiębiorca, do którego należy sklep przy ulicy XXX-lecia PRL, postanowił zrezygnować ze współpracy z francuską siecią na rzecz konceptu należącego do lubelskiej grupy Emperia.
- Po zapoznaniu się z ofertą Stokrotki nie zwlekał z decyzją, wybierając korzystniejszy dla siebie wariant współpracy. Otwarcie sklepu w Ostrówku to dopiero początek współpracy z tym franczyzobiorcą, gdyż planuje on otwarcie i prowadzenie kolejnych sklepów pod szyldem Stokrotki – informuje franczyzodawca.
Lubelska sieć zaczęła sprzedawać licencję na biznes wiosną tego roku, proponując franczyzobiorcom dwa formaty: supermarketowy (dla powierzchni powyżej 400 m2) i, uruchomiony przed miesiącem, marketowy (200-400 m2). Punkt w Ostrówku jest drugim sklepem otwartym przez franczyzobiorcę (oprócz nich sieć liczy 27 marketów własnych). Zgodnie z zapowiedziami do końca 2016 roku łączna liczba sklepów pod szyldem Stokrotka ma przekroczyć 600 – na razie jest ich 250. Do tego daleka droga, ale franczyzodawcy wierzą, że ich doświadczenie i oferta pozwolą systematycznie powiększać rynkowe udziały.
- Stokrotka to koncept tworzony przez detalistów dla detalistów. Na rynku jest wiele sieci, które poprzez franczyzę rozumieją wyłącznie zapewnienie dostaw i logo. Ich przedstawiciele handlowi często są obojętni na interesy właścicieli sklepów – dbają tylko o to, by sprzedać im jak najwięcej towaru – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy w Stokrotce. – Nam zależy, by przedsiębiorcy zarabiali. Jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak ograniczać koszty, jak lepiej zarządzać asortymentem i personelem. Oferujemy też wybór ponad 400 produktów własnych, na których marże sięgają 30 proc.
W zamian franczyzodawcy gwarantują m.in. dostęp do systemu logistycznego gwarantującego nawet do 6 dostaw tygodniowo, pomoc w zarządzaniu asortymentem sklepu, dostęp do listy dostawców, zdefiniowaną i opisaną formułę prowadzenia sklepu i szerokie wsparcie marketingowe.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać, mając wsparcie dużego gracza. Przekonali się o tym Patryk Staniec i jego rodzina, właściciele czterech supermarketów Stokrotka.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów