Dostawa na zawołanie

Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy, członek zarządu Stokrotki
Jak wygląda strategia otwarć na w najbliższych 2-3 latach? Czy Stokrotka preferuje przyjmować do sieci właścicieli sklepów, które już działają, czy przedsiębiorców, którzy dopiero otwierają supermarket?
Stokrotka planuje intensywny rozwój sieci franczyzowej. Do końca 2016 roku zamierzamy otworzyć 50 supermarketów franczyzowych o powierzchni sali sprzedaży 400-800 m2 oraz ponad 100 sklepów w formacie market o powierzchni 200-400 m2. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno funkcjonujący już na rynku właściciele sklepów, jak i przedsiębiorcy dopiero otwierający własną działalność. Wsparcie ze strony Stokrotki obejmuje takie elementy jak: projekt sklepu, szkolenia, organizację otwarcia sklepu, wsparcie we wdrożeniu oraz stałą opiekę Doradcy Klienta w trakcie współpracy.
Należy także podkreślić, że w przypadku sklepów funkcjonujących już na rynku, decydujących się na nawiązanie współpracy ze Stokrotką, sieć indywidualnie rozpatruje poziom koniecznych nakładów, jakie ponieść musi franczyzobiorca w celu dostosowania lokalu do standardów sieci tak, aby optymalnie wykorzystać istniejący lokal i jego wyposażenie, minimalizując koszty po stronie franczyzobiorcy.
Jak wygląda system dostaw do sklepów Stokrotki? Jak często mogą być realizowane?
Sklepy franczyzowe Stokrotki korzystają z systemu logistycznego, który jest sprawnym i sprawdzonym kanałem zaopatrzenia. Oferta własnej logistyki Stokrotki jest w stanie zaspokoić powyżej 80 proc. potrzeb zakupowych sklepów, poprzez ofertę produktów suchych – ogólnospożywczych, nabiału i tłuszczów, chemii i kosmetyków, papierosów i alkoholi, owoców i warzyw, a także mięsa i wędlin. System dostaw do sklepu franczyzowego uzupełniony jest o system dostaw od wskazanych dostawców zewnętrznych oraz dostawców lokalnych. Częstotliwość dostaw związana jest z indywidualnymi potrzebami sklepu w zakresie asortymentu suchego i świeżego. Istnieje możliwość zaopatrywania sklepów 6 razy w tygodniu. Jest to duża przewaga nad innymi sieciami funkcjonującymi. Udział dostawców lokalnych jest niczym nie limitowany. W głównej mierze są to lokalne piekarnie, masarnie i mleczarnie uzupełniające lokalną ofertę sklepów.
Coraz więcej sieci handlowych stawia na markę własną, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów.
Szczególną grupę naszych towarów stanowią produkty marki własnej Stokrotki. Powstały one w odpowiedzi na ogólnorynkowe trendy oraz specyficzne potrzeby klientów i stanowią narzędzie do zwiększania obrotów, poprawy marży oraz budowania lojalności klientów. W Stokrotce marka własna występuje w trzech segmentach: ekonomicznym – ponad 100 produktów pod wspólną marką TAK!, średnia półka cenowa – ponad 300 produktów, marka Delito – produkty o jakości odpowiadającej jakości liderów na rynku, ale w cenie 15-20 proc. niższej niż produkty markowe.
rozmawiał (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać, mając wsparcie dużego gracza. Przekonali się o tym Patryk Staniec i jego rodzina, właściciele czterech supermarketów Stokrotka.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów