Stopiątka obniża koszt inwestycji

Klientami Stopiątki są przede wszystkim młodzi ludzie i małżeństwa z małymi dziećmi. W każdej placówce jest kącik zabaw, gdzie dzieci można zostawić pod opieką animatora. Dzięki temu rodzice mogą spokojnie zjeść posiłek, podczas gdy ich pociecha aktywnie spędza czas.
Czwartek
02.10.2014
Stopiątka w ciągu dziewięciu miesięcy uruchomiła pięć pizzerii. W tym roku powstaną jeszcze dwie.
 

To oznacza, że Stopiątka już teraz zrealizowała roczny plan rozwoju. W przyszłym roku sieć zamierza poszerzyć zasięg o kolejne 10 pizzeri. W realizacji planu ma pomóc wsparcie dla początkujących przedsiębiorców. Osoby, które w październiku podpiszą umowę franczyzową będą mogły skorzystać z dofinansowania udzielonego przez sieć na zakup sprzętu kuchennego w kwocie 20 tys. zł.

Dobrą passę Stopiątki potwierdzają również wyniki sprzedaży. Według prognoz, w tym roku będą one wyższe o 35 proc. w porównaniu do 2013 roku. To m.in. efekt inwestycji w system IT dofinansowany ze środków UE na kwotę powyżej pół miliona zł, która umożliwia dystrybucję przez internet, poprzez system kodów QR, a także usprawnia prowadzenie punktu franczyzowego. Stopiątka stworzyła także aplikację odczytującą kody QR. Dzięki nim klient łączy się mobilnie ze strefą zamówień online na stronie Stopiątki.
–  Stworzony przez nas projekt wielofunkcyjnego systemu rozwiązań IT wygrał konkurs organizowany przez Program Innowacyjnej Gospodarki. Dzięki dofinansowaniu w kwocie 631 tys. zł tworzymy ze sztabem specjalistycznych firm jedno z najbardziej nowoczesnych rozwiązań we franczyzie w branży gastronomicznej. Pozwoli ono zarówno nam i partnerom łatwiej a przede wszystkim efektywniej zarządzać biznesem - mówi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci Stopiątka. 

Stopiątka korzysta z mody na PRL. – Sentyment do minionej epoki przyciąga ludzi. Trend ten widoczny jest w branży gastronomicznej, rozrywkowej czy wyposażenia wnętrz. Nasz koncept zrodził się z zamiłowania do królowej polskich dróg poprzedniej epoki – Syreny 105. Do niej nawiązuje również nazwa naszej sieci – mówi Marta Kołakowska.
Stopiątka w duchu poprzedniej epoki urządziła pizzerie oraz skomponowała menu. W ofercie jest np. oranżada, pizza farelka, czy fajrant, z głośników płynie muzyka z lat 80., a wystrój placówek nawiązuje do wnętrza Syreny, szczególnie kanapy.

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątki wynosi ok. 100 tys. zł. Sieć oferuje bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy licencyjnej i codzienne wsparcie centrali. Nowy system IT zapewnia sprawną współpracę logistyczną, zarządzanie stanem magazynowym i pomaga zoptymalizować koszty zaopatrzenia placówek franczyzowych. Średni czas uruchomienia lokalu wynosi 2-3 miesiące. Zwrot z inwestycji zależy od zaangażowania franczyzobiorcy i  następuje najczęściej po około roku. (mk)


Daniel Wilk
dziennikarz