W listopadowym numerze 11/2014 (117)
Biznes na czasie
Pomysły na bezpieczny biznes
Pomysł na firmę, która zarobi niezależnie od koniunktury i rynkowego klimatu? W biznesie o to bardzo trudno. Ale my dajemy kilka podpowiedzi.
Moim zdaniem
Konkurencja nam niestraszna
Myśl globalnie, nawet jeśli działasz lokalnie – takie motto powinni przyjąć wszyscy mali przedsiębiorcy.
Nie tylko w Polsce.
Biznes rozliczany w zaufaniu
Pieniądze liczy się na końcu. Wcześniej liczy się zaufanie.
Fakty trendy
Firma dobrze odżywiona
G-Supplements rośnie jak na drożdżach, a raczej na odżywkach, które do końca roku będzie można kupić już w 50 sklepach marki.
Nowa marka, nowe zasady
Affinage zmienia nazwę na EKF24 i wprowadza promocję dla franczyzobiorców.
Co miasto, to pizzeria
Telepizza zamierza w przyszłym roku otworzyć 20 franczyzowych pizzerii.
Miliardy euro do wzięcia
Małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymają od Unii Europejskiej ponad 30 miliardów euro w latach 2014-2020. Firma Dotacje Export Group buduje sieć lokalnych doradców działających na zasadzie franczyzy, bo chce być głównym pośrednikiem w pozyskiwaniu tych pieniędzy.
Dobre pomysły na firmę
Odwiedzający Targi Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki przez trzy dni wybierali pomysły na własną firmę. Następna szansa 15-17 października 2015.
Stało się
Biznes nie stygnie
Za oknami szaruga, ale to nie znaczy, że rynek franczyzowy pogrąża się w zimowym letargu. Wprost przeciwnie. Dzieje się!
Mam firmę
Popyt na zdrowie
Prowadzenie prywatnej przychodni lekarskiej to jak bieg w maratonie. Potrzeba wiele wysiłku i czasu, by dobiec do mety. Kto jednak dobiegnie, za metą czeka go nagroda w postaci niemałych zysków.
Przychody z kieszonkowego
Założenie i prowadzenie sklepiku szkolnego nie jest biznesem skomplikowanym. Ale też nie ma co liczyć na wysokie zyski. To działalność dla tych, którzy lubią dzieci, potrafią z nimi rozmawiać i chcą pracować de facto jako sprzedawcy.
E-firma
Wirtualny bazar z pamiątkami
Na pamiątkach przywiezionych z najdalszych zakątków świata można nieźle zarobić. Przekonało się o tym trzech miłośników egzotycznych podróży.
Franczyza na miarę
Supermarket na raty
Przedsiębiorca, który chciałby zostać właścicielem niezależnego supermarketu spożywczego, powinien dysponować kilkoma milionami złotych na inwestycję. Jeśli zdecyduje się na działalność w ramach sieci Intermarché, wystarczy 400 tys. zł na start.
Pożyczaj i zarabiaj
Idealny klient biura kredytowego spłaca pożyczkę w terminie i przychodzi po kolejną. Proste, pod warunkiem że potrafimy trafnie ocenić jego sytuację finansową i nie damy się ponieść emocjom.
Biznes na szpilkach
Kawiarnia dla rodziców i dzieci
W wielu polskich miastach wciąż brakuje kawiarni, których głównymi klientami z założenia mają być rodziny. A rodzice coraz częściej szukają takich miejsc. Chcą spokojnie napić się kawy i mieć pewność, że w tym czasie ich pociecha będzie dobrze się bawić.
Lokal na biznes
Otwieramy klub fitness
Klubów fitness przybywa wraz z Polakami, którzy chcą mieć zdrowe, wyćwiczone ciała. Sprawdź, gdzie powinien znajdować się i jakie warunki spełniać idealny lokal na taką działalność.
Własny biznes
Raczkujący biznes Rubika
– Liczę, że za kilka lat przedszkola Rubik Music School będą działać w wielu miastach Polski. Być może część
z nich będą prowadzili franczyzobiorcy – mówi Piotr Rubik, kompozytor, od niedawna biznesmen.
Supertemat
Zysk w abonamencie
Przedsiębiorcy, którzy chcą zainwestować w stoisko z telefonami, powinni nadążać za nowinkami technicznymi i ofertami operatorów. I muszą być gotowi prowadzić biznes w centrum handlowym.
Kto pierwszy, ten lepszy
Stoisko lub sklep z telefonami jest praktycznie w każdym centrum handlowwym. Pozyskanie dobrej lokalizacji jest w tym biznesie niezwykle trudne.
Biznes style
Szafa człowieka biznesu
Przed biznesowym spotkaniem warto spojrzeć w lustro. Podpisanie kontraktu może zależeć m.in. od… wrażenia, jakie zrobimy na partnerach i klientach.
Jest sprawa
Powtórka z Amber Gold?
HRW Polska obiecuje klientom lokaty, które mają przynieść 30 proc. zysku. Jak twierdzi firma, to lokaty gwarantowane przez sieci franczyzowe. Franczyzodawcy nic o tym nie wiedzą.
Sonda
Czy warto kupić franczyzę?
Zapytaliśmy franczyzobiorców, co najbardziej cenią we współpracy z franczyzodawcą, a co najbardziej im w niej przeszkadza.
ABC firmy
ZUS zamęcza biznes
Rząd sprawił przedsiębiorcom kolejny „prezent”. W 2015 roku właściciele firm zapłacą wyższe składki ZUS.
ABC franczyzy
Wchodzić czy nie?
Wybór biznesu na licencji determinuje nasze losy na najbliższych kilka lat. Należy więc wykazać się wielką ostrożnością przy jego wyborze.
Steki menedżera
Apteki: zastrzyk z franczyzy
– Stworzymy sieć aptek franczyzowych. Sześć lat temu pomysł ten był rewolucją. Dziś wydaje się jedyną szansą dla właścicieli aptek na utrzymanie się na rynku – wspomina Ewa Wasiak-Zasada, wiceprezes zarządu sieci aptek Dbam o Zdrowie.
Mój franchising
Agent z polotem
Marta Kulawik od trzech lat prowadzi biuro nieruchomości na licencji Re/Max. Franczyzobiorczyni nie tylko korzysta z wiedzy międzynarodowej firmy, ale także sama wyznacza trendy. Niedawno zainwestowała w drona, z którego filmuje nieruchomości na sprzedaż.
Wrócił z emigracji i zarabia na swoim
Wyjechał za granicę, żeby zarobić pieniądze na własny biznes. Chciał otworzyć pizzerię. W Polsce gromadzenie oszczędności zajęłoby mu zbyt dużo czasu. Postanowił pójść na skróty.
Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.
Zasady i warunki zakupów
Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie
Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.
Koszt dostawy
Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:
- Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
- Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
- Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
- Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).
Warunki dostawy
Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych.
Formy płatności
Lista dostępnych form płatności:
- BLIK
- Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
- karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
- bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
- tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
- pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.
Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.
Proforma
Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.
Zwroty i reklamacje
Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.
Dane firmy
PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748