Zakodowany mecz da zarobić

Franczyzobiorca Piwiarni Warki musi urządzić zaplecza kuchni oraz zapewnić w lokalu telewizory, monitory lub projektor.
Piątek
09.01.2015
Kibice z Siedlec i Ostrołęki mogą już oglądać transmisje imprez sportowych w nowo otwartych Piwiarniach Warki.
 

Transmisja imprezy sportowej zakodowana albo niedostępna na żadnym popularnym kanale sportowym? Wtedy z pomocą przychodzą puby, które we wrześniu ubiegłego roku zacierały ręce po wiadomości o zakodowaniu przez Polsat siatkarskiego mundialu. A jeśli kibicowi spodoba się atmosfera lokalu, wróci do niego także na imprezy w ogólnodostępnych kanałach, albo po prostu w celu towarzyskim. Oprócz właścicieli pojedynczych pubów, zyski liczyli także franczyzobiorcy Piwiarni Warki, których na koniec 2014 roku było 78. Franczyzodawcą jest Grupa Żywiec, w której portfolio znajdują się takie marki piw jak Żywiec, Heinekem, Tatra, Desperados i oczywiście Warka. Jeszcze przed świętami do Piwiarni dołączyły placówki w Ostrołęce i Siedlcach. Grupa Żywiec zainteresowana jest obecnością w miastach powyżej 35-40 tys. mieszkańców, a najbliższym czasie skupia się pozyskaniu partnera w Krakowie, Szczecinie oraz w stolicy.

- W 2015 roku planujemy otwarcie kolejnych 10 pubów. Przyszły franczyzobiorca powinien dysponować lokalem własnym lub wynajętym na minimum pięć lat. Jego wymagana powierzchnia wynosi 160-250 m2 i obejmuje zaplecze kuchenne oraz salę konsumpcyjną na parterze budynku. Idealna lokalizacji umożliwia wstawienie latem ogródka gastronomicznego. Właśnie w ciepłe miesiące puby notują najwyższe zyski – wyjaśnia Tomasz Klujew, kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych Grupa Żywiec.

Inwestycja w Piwiarnię Warki leży zarówno po stronie franczyzodawcy oraz biorcy. Centrala wydaje 175-200 tys. zł na prace aranżacyjne wnętrza lokalu – sali konsumpcyjnej. Podana kwota obejmuje zakup wyposażenia baru, mebli do lokalu i ogródka oraz elementów identyfikacji wewnętrznej i zewnętrznej pubu (m.in. kasetony i neony). Po stronie inwestora leży urządzenie zaplecza kuchni, przygotowanie toalet oraz ścian w lokalu w stanie deweloperskim. Franczyzobiorca musi także kupić telewizory, monitory lub projektor. Na całość wyda ok. 150 tys. zł. Ostateczny koszt zależy od stawek wykonawców, ceny materiałów, powierzchni lokalu może zejść nawet poniżej 100 tys. zł.

- Zwrot z inwestycji następuje średnio po dwóch latach prowadzenia biznesu. Nie pobieramy od partnera opłaty za przystąpienie do sieci, a jedynie comiesięczną opłatę franczyzowa w wysokości 1 tys. zł. W zamian oferujemy franczyzobiorcy preferencyjne warunki zakupu alkoholi, podręcznik operacyjny opisujący każdy aspekt prowadzenia pubu oraz organizujemy szkolenia, w tym kursy barmański. Dużym korzyścią jest także premia roczna uzależniona od wyników sprzedaży danej Piwiarni oraz kontroli jakościowych, które co miesiąc przeprowadzamy. W miastach do 100 tys. mieszkańców gwarantujemy wyłączność terytorialną przez cały okres trwania umowy. Oferujemy także minimum 6 akcji promocyjnych rocznie skierowanych do klientów każdego z lokali – mówi Tomasz Klujew.

Sezonowość omija Piwiarnie Warki, bo w lokalach transmitowane są różne widowiska sportowe - od meczów piłki nożnej, zawodów MMA, turniejów skoków narciarskich po wyścigi Formuły 1. A jeszcze w styczniu pokazywane będą mecze Mistrzostw Świata piłkarzy ręcznych z udziałem Polski. (dw)


ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Browar Pinta
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Crema Caffe
Cukiernia Fit Cake
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Fabryka Pizzy
Fornetti
Fresh Gelato
Frytki Belgijskie w Krakowie
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niezłe Bydło
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Contenta
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Sbarro
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowa Micha bistro piekarnia