Nie ma dwóch takich samych pizzerii
Pierwsza restauracja Presto powstała w 1998 roku w Łodzi. Siedem spośród dziesięciu lokali sieci działa właśnie w województwie łódzkim, pozostałe znajdują się w Warszawie, Płocku i Olkuszu. Wystrój pizzerii oparty jest na elementach z cegły, żeliwnych zdobieniach i ręcznie robionych meblach. Lokale wyróżnia włoski piec do pizzy opalany drewnem.
- Interesują nas przede wszystkim lokalizacje w centrum miasta i na dużych osiedlach miast liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Restauracja powinna mieć przynajmniej 110 m2 i możliwość rozstawienia letniego ogródka. Organizujemy szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników w kilku pizzeriach, aby pokazać czym różnią się poszczególne lokale. Partner nie musi posiadać doświadczenia w gastronomii, ale jest ono niezwykle przydatne w prowadzeniu biznesu. Dla osób spoza branży pomocny będzie opracowany przez centralę podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej – wylicza Anna Kapitańczyk-Grzesiak, prezes zarządu Presto.
Minimalna kwota inwestycji w biznes wynosi 200 tys. zł, z czego opłata wstępna to 12-16 tys. zł. Inwestycja zwraca się najpóźniej trzy lata po uruchomieniu pizzerii. Wyłączność terytorialna obejmuje całe miasto do 100 tys. mieszkańców. W przypadku większych miast opisywana jest kwartałem ulic. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.
- Większość pizzerii nie oferuje innych dań kuchni włoskiej i nie przywiązuje tak dużej uwagi do wystroju. Tak działają lokale w segmencie fast casual, gdzie klienci przychodzą głównie po to, żeby zjeść szybko i tanio. Inaczej w przypadku restauracji typu casual dining, do którego należą lokale Presto. Jednak w każdym mieście trzeba indywidualnie przeanalizować jego mapę gastronomiczną i potrzeby klientów – dodaje prezes Presto. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali