Nie ma dwóch takich samych pizzerii

Zainteresowani współpracą z Presto otrzymają od centrali podręcznik operacyjny. Jest on pomocny głównie dla osób bez doświadczenia w gastronomii.
Wtorek
20.01.2015
Dlatego przyszli franczyzobiorcy Presto przechodzą szkolenia w kilku różnych lokalach.
 

Pierwsza restauracja Presto powstała w 1998 roku w Łodzi. Siedem spośród dziesięciu lokali sieci działa właśnie w województwie łódzkim, pozostałe znajdują się w Warszawie, Płocku i Olkuszu. Wystrój pizzerii oparty jest na elementach z cegły, żeliwnych zdobieniach i ręcznie robionych meblach. Lokale wyróżnia włoski piec do pizzy opalany drewnem.
- Interesują nas przede wszystkim lokalizacje w centrum miasta i na dużych osiedlach miast liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Restauracja powinna mieć przynajmniej 110 m2 i możliwość rozstawienia letniego ogródka. Organizujemy szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników w kilku pizzeriach, aby pokazać czym różnią się poszczególne lokale. Partner nie musi posiadać doświadczenia w gastronomii, ale jest ono niezwykle przydatne w prowadzeniu biznesu. Dla osób spoza branży pomocny będzie opracowany przez centralę podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej – wylicza Anna Kapitańczyk-Grzesiak, prezes zarządu Presto.

Minimalna kwota inwestycji w biznes wynosi 200 tys. zł, z czego opłata wstępna to 12-16 tys. zł. Inwestycja zwraca się najpóźniej trzy lata po uruchomieniu pizzerii. Wyłączność terytorialna obejmuje całe miasto do 100 tys. mieszkańców. W przypadku większych miast opisywana jest kwartałem ulic. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.

- Większość pizzerii nie oferuje innych dań kuchni włoskiej i nie przywiązuje tak dużej uwagi do wystroju. Tak działają lokale w segmencie fast casual, gdzie klienci przychodzą głównie po to, żeby zjeść szybko i tanio. Inaczej w przypadku restauracji typu casual dining, do którego należą lokale Presto. Jednak w każdym mieście trzeba indywidualnie przeanalizować jego mapę gastronomiczną i potrzeby klientów – dodaje prezes Presto. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa