Wątpliwości rozwiane

Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci Groszek
Czym wyróżniają się sklepy Groszek spośród innych spożywczych placówek?
Sklepy należące do sieci Groszek działają w formacie samoobsługowym. W tym celu potrzeba minimum 80 m2 powierzchni. Nasze sklepy zlokalizowane są zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach. Chcemy być kojarzeni z codziennymi zakupami w przyjemnej atmosferze, z profesjonalnym i życzliwym personelem oraz atrakcyjnymi promocjami. Dlatego ważne, aby placówki sieci znajdowały się bardzo blisko konsumentów, by były wpisane niejako w rytm dnia – po drodze do pracy, szkoły, kościoła, urzędu.
Czy Groszek jest zainteresowany przyjmowaniem do swojej sieci także działające sklepy niezrzeszone?
Posiadamy sprawdzoną ofertę zarówno dla kupców prowadzących samodzielnie, jak i dla tych, którzy rozpoczęcie takiej działalności dopiero planują w lokalu w tzw. stanie surowym. Zapewniamy wizualizację sklepu, projekt aranżacji, właściwe rozplanowanie stoisk i optymalizację powierzchni sprzedażowej, dostęp do dostawców wyposażenia i urządzeń sklepowych. Przy tworzeniu projektów aranżacji uwzględniamy potencjał danej lokalizacji, możliwości architektoniczne lokalu, zwyczaje zakupowe klientów. Nasza oferta umożliwia wprowadzenie także innych usług związanych z funkcjonowaniem sklepu, np. ubezpieczenia grupowe, energia elektryczna, usługi gsm.
Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają franczyzobiorcom pozyskać klientów?
Oferujemy partnerom pakiet narzędzi marketingowych, w skład których wchodzą m.in. regularnie wydawane gazetki promocyjne, konkursy, kampanie reklamowe w środkach masowego przekazu, promocje z okazji otwarcia nowych placówek, lokalne akcje sponsorskie, loterie konsumenckie czy indywidualne programy lojalnościowe. Wszystkie te działania wpływają na rozpoznawalność marki, a tym samym bezpośrednio przekładają się na obroty właścicieli sklepów.
Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych franczyzobiorców? Które elementy prowadzenia biznesu wydają im się najtrudniejsze?
Przedsiębiorcy często obawiają się, że wstępując do sieci stracą swoją niezależność oraz wpływ na funkcjonowanie swojej firmy. Jednakże elastyczna forma franczyzy, którą proponujemy pomaga w prowadzeniu biznesu, ale nie narzuca sztywnych rozwiązań. Naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie zarówno na etapie otwarcia sklepu, jak i w trakcie jego funkcjonowania. Każda placówka handlowa znajduje się pod stałą opieką doradcy klienta sieci Groszek. Zapewniamy pakiet umów z kluczowymi producentami i dajemy możliwość współpracy z największym dystrybutorem FMCG w Polsce – Eurocash Dystrybucja na bardzo korzystnych warunkach. Nowoczesne rozwiązania informatyczne, takie jak e-hurtownia, w znaczący sposób ułatwiają codzienne funkcjonowanie sklepu. Po kilkunastu latach współpracy z franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet do 48 proc.
rozmawiał (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów