Według franczyzodawcy w ciągu miesiąca franczyzobiorca pozyskuje średnio od 14 do 16 klientów, czyli firmy, które za pośrednictwem gazetki i strony internetowej oferują kupony na usługi i produkty.
Wtorek
05.05.2015
Rabatem.pl wydaje gazetkę z kuponami zniżkowymi na usługi i produkty lokalnych firm. Franczyzobiorca, żeby zarobić, musi pozyskać co najmniej 10 klientów miesięcznie chętnych na wypróbowanie tej formy marketingu.
 

Spada zainteresowanie zakupami grupowymi na polskim rynku – wynika z badań firmy Gemius. W roku 2012 ich popularność wynosiła 27 proc., a w 2014 spadła do 12 proc. Dla klientów pojawiła się natomiast nowa oferta – couponing, czyli możliwość robienia zakupów ze zniżką określoną na danym kuponie. Wydawaniem gazetek i prowadzeniem portalu z kuponami zajmuje się firma Rabatem.pl, która obecnie rozwija się dzięki franczyzie.

Jakie są warunki rozpoczęcia współpracy? Trzeba posiadać laptop i telefon oraz uiścić niecałe 5 tys. zł opłaty licencyjnej.

W ramach tej kwoty partner otrzymuje know-how, wsparcie merytoryczne i sprzedażowe, własną stronę internetową, layout gazetki z kuponami, dostęp do plików graficznych, modułów, szablonów oraz ma zapewnioną wyłączność terytorialną – wymienia Michał Janus, odpowiedzialny za rozwój franczyzy w Rabatem.pl.

Wdrożenie nowego franczyzyzobiorcy do pracy trwa około dwóch tygodni. W trakcie współpracy będzie on zobowiązany do płacanie abonamentu miesięcznego w wysokości 249 zł netto. W zamian będzie miał zapewnione utrzymanie swojej strony na serwerze, stały dostęp do gotowych szablonów gazetki z rabatami oraz drukarni.

Franczyzobiorcy osiągają zwrot z inwestycji czasami już po pierwszym wydaniu gazetki, jednak zazwyczaj rentowność zyskuje się przy drugim, trzecim wydaniu. Według franczyzodawcy w ciągu miesiąca franczyzobiorca pozyskuje średnio od 14 do 16 klientów, czyli firmy, które za pośrednictwem gazetki i strony internetowej oferują kupony na usługi i produkty. Dla osiągnięcia zysku potrzeba co najmniej 10 klientów miesięcznie. Górna liczba nie istnieje. Podobnie jest z zarobkami, które mogę kształtować się na poziomie od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie. Franczyzobiorca nie musi wynajmować biura, żeby prowadzić działalność. Równie dobrze może pracować w domu, a z klientami spotykać się w ich biurach lub np. w kawiarniach.

 Gazetka jest czterostronicowa i zawiera 16 modułów, czyli miejsc na kupony, i wydawana jest co miesiąc. Reklama na stronie internetowej wykupowana jest również na jeden miesiąc. Skuteczność działań uzyskuje się dzięki połączeniu tych dwóch dróg dystrybucji  prasowej i internetowej, ponieważ daje to możliwość dotarcia do różnych grup odbiorców – mówi Michał Janus. – W przeciwieństwie do zakupów grupowych nie pobieramy prowizji, nie określany wysokości rabatu. Rabatem.pl nie jest stroną w procesie zakupu, nie bierze odpowiedzialności za transakcję lub zamieszczone oferty. Rola firmy ogranicza się jedynie do umożliwienia kontaktu między kontrahentami.


System rabatowy sprawdza się w branży gastronomicznej, rozrywkowej, kosmetycznej czy turystycznej. Strategia rozwoju Rabatem.pl obejmuje wejście na rynek w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie firma posiada cztery oddziały własne i osiem franczyzowych m.in. w Nowym Sączu, Łodzi, Wadowicach, Oświęcimiu. Wkrótce mają zostać otwarte kolejnych siedmiu miastach w tym w Krośnie, Zakopanem czy Myślenicach .

 


Milena Trojanowska
Milena Trojanowska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019
Księgowość we własnej firmie

Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...

34 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

76 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Gadżety reklamowe - co zamówić?

U mnie super sprawdziły się brendowane soki owocowe i woda dla klientów. Prowadzę biznes dla klientów premium, więc butelki z własnym logiem robiły zawsze dobre...

92 wypowiedzi
ostatnia 14.02.2019
Szkolenia menedżerskie

Szkolenia to szczególny element w pracy np. handlowca, dobrze jest przyłożyć się do organizacji takiego wydarzenia. Nasza firma organizowała ostatnio szkolenie dla...

28 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Szkolenia dla handlowców - co polecacie?

Myślę, że nie ma tu uniwersalnego rozwiązania. Szkolenie dla handlowców powinno być dostosowane pod produkt, jak i również pod politykę firmy. Co więcej myślę, że...

43 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Drukarnia w Warszawie

a daj znać na czym chcesz drukować ten baner to będzie łatwiej doradzić :)

4 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018