Franczyza z rabatem
Spada zainteresowanie zakupami grupowymi na polskim rynku – wynika z badań firmy Gemius. W roku 2012 ich popularność wynosiła 27 proc., a w 2014 spadła do 12 proc. Dla klientów pojawiła się natomiast nowa oferta – couponing, czyli możliwość robienia zakupów ze zniżką określoną na danym kuponie. Wydawaniem gazetek i prowadzeniem portalu z kuponami zajmuje się firma Rabatem.pl, która obecnie rozwija się dzięki franczyzie.
Jakie są warunki rozpoczęcia współpracy? Trzeba posiadać laptop i telefon oraz uiścić niecałe 5 tys. zł opłaty licencyjnej.
– W ramach tej kwoty partner otrzymuje know-how, wsparcie merytoryczne i sprzedażowe, własną stronę internetową, layout gazetki z kuponami, dostęp do plików graficznych, modułów, szablonów oraz ma zapewnioną wyłączność terytorialną – wymienia Michał Janus, odpowiedzialny za rozwój franczyzy w Rabatem.pl.
Wdrożenie nowego franczyzyzobiorcy do pracy trwa około dwóch tygodni. W trakcie współpracy będzie on zobowiązany do płacanie abonamentu miesięcznego w wysokości 249 zł netto. W zamian będzie miał zapewnione utrzymanie swojej strony na serwerze, stały dostęp do gotowych szablonów gazetki z rabatami oraz drukarni.
Franczyzobiorcy osiągają zwrot z inwestycji czasami już po pierwszym wydaniu gazetki, jednak zazwyczaj rentowność zyskuje się przy drugim, trzecim wydaniu. Według franczyzodawcy w ciągu miesiąca franczyzobiorca pozyskuje średnio od 14 do 16 klientów, czyli firmy, które za pośrednictwem gazetki i strony internetowej oferują kupony na usługi i produkty. Dla osiągnięcia zysku potrzeba co najmniej 10 klientów miesięcznie. Górna liczba nie istnieje. Podobnie jest z zarobkami, które mogę kształtować się na poziomie od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie. Franczyzobiorca nie musi wynajmować biura, żeby prowadzić działalność. Równie dobrze może pracować w domu, a z klientami spotykać się w ich biurach lub np. w kawiarniach.
– Gazetka jest czterostronicowa i zawiera 16 modułów, czyli miejsc na kupony, i wydawana jest co miesiąc. Reklama na stronie internetowej wykupowana jest również na jeden miesiąc. Skuteczność działań uzyskuje się dzięki połączeniu tych dwóch dróg dystrybucji – prasowej i internetowej, ponieważ daje to możliwość dotarcia do różnych grup odbiorców – mówi Michał Janus. – W przeciwieństwie do zakupów grupowych nie pobieramy prowizji, nie określany wysokości rabatu. Rabatem.pl nie jest stroną w procesie zakupu, nie bierze odpowiedzialności za transakcję lub zamieszczone oferty. Rola firmy ogranicza się jedynie do umożliwienia kontaktu między kontrahentami.
System rabatowy sprawdza się w branży gastronomicznej, rozrywkowej, kosmetycznej czy turystycznej. Strategia rozwoju Rabatem.pl obejmuje wejście na rynek w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie firma posiada cztery oddziały własne i osiem franczyzowych m.in. w Nowym Sączu, Łodzi, Wadowicach, Oświęcimiu. Wkrótce mają zostać otwarte kolejnych siedmiu miastach w tym w Krośnie, Zakopanem czy Myślenicach .
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...