Sphinx w wersji XXL
Prężenie muskułów – tak chyba można określić ostatnie otwarcie popularnej sieci casual dining. Nowa aranżacja i ponad 530 m2 powierzchni, a przy tym prestiżowa lokalizacja przy Placu Bankowym w budynku Błękitnego Wieżowca. Właściciele konceptu przyznają, że placówka ma być wizytówką marki.
– Jesteśmy zadowoleni z efektów prac i ciekawych rozwiązań aranżacyjnych zastosowanych po raz pierwszy w tym miejscu. Nowoczesne wnętrza, wygodne kanapy, duże atrakcyjne przestrzenie, jak również doskonała lokalizacja to bez wątpienia atuty tej restauracji, które docenią również nasi klienci. W lokalu można z powodzeniem przeprowadzać spotkania biznesowe, spotkać się z przyjaciółmi i rodziną czy też pozwolić sobie na chwilę odpoczynku i przyjemności podczas smacznego śniadania, lunchu lub kolacji – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
To 15 restauracja pod szyldem Sphinksa w Warszawie i 93 w ogóle. W lokalu przewidziano 230 miejsc dla gości, a kolejnych 60 czeka w ogródku. W menu po raz pierwszy zagości piwo niepasteryzowane z tanków. Wśród nowości aranżacyjnych znalazły się m.in. wieloosobowe kanapy i dwuosobowe loże. Więcej o wystroju restauracji można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Sphinx w nowym wydaniu.
Nowa restauracja będzie zarządzana w modelu operatorskim, który przypomina nieco system agencyjny znany z rynku handlowego i sieci takich, jak Żabka. W odróżnieniu od modelu franczyzowego, operator nie inwestuje własnego kapitału w uruchomienie restauracji, natomiast zarządza nią jako niezależny przedsiębiorca. Jego wynagrodzenie zależy do wyników finansowych osiąganych w lokalu. Całość kosztów związanych z uruchomieniem placówki pozostaje po stronie właściciela konceptu.
To właśnie w modelu operatorskim działa znaczna większość restauracji Sphinksa. W nim również planowane są kolejne otwarcia.
– Już w tej chwili mamy podpisane umowy najmu lokali w Kołobrzegu, Malborku, Wrocławiu, Krakowie i Lublinie. Ale w planach jest znacznie więcej otwarć. Liczymy, że w 2015 roku podpiszemy łącznie 18 umów – zapowiadał w lutym Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.
Oprócz sieci Sphinx, spółka Sfinks Polska zarządza jeszcze dziewięcioma restauracjami Chłopskie Jadło oraz pięcioma marki Wook. Franczyzodawca jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Segment casual dining, czyli przystępnej cenowo kuchni serwowanej przez obsługę kelnerską, przeżywa w ostatnich latach czas rozkwitu. Jak wynika z badania Makro Cash & Carry Polska na talerzu 2015. Ponad połowa Polaków przeznacza na posiłek poza domem średnio od 10 do 25 zł. A właśnie w ten przedział cenowy celują restauracje casual dining.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali