Znajdą mieszkanie, załatwią kredyt

Lokal na biuro nieruchomości powinien mieć 40 m2 powierzchni i składać się z dwóch pomieszczeń. Koszt dostosowania go do standardów sieci to ok. 15-20 tys. zł.
Czwartek
30.04.2015
W biurach Investor Nieruchomości można nie tylko znaleźć ofertę sprzedaży mieszkania, lecz także uzyskać pomoc w załatwieniu kredytu hipotecznego. Sieć się rozrasta – do wakacji powstaną cztery nowe franczyzowe agencje.
 

Oprócz podstawowej działalności, czyli obrotu nieruchomościami, rozwijamy pod naszą marką usługi doradztwa finansowego w zakresie kredytów hipotecznych. Dysponujemy platformą 23 banków i pośredniczymy w udzielaniu kredytów – informuje Piotr Ociepa, dyrektor zarządzający Investor Nieruchomości. – Klienci kupujący u nas nieruchomości nie muszą chodzić po bankach, aby sprawdzić zdolność kredytową, porównać ofertę czy złożyć wniosek o kredyt. Wszystko to załatwią w naszym biurze.

W tej chwili Investor Nieruchomości ma podpisane 10 umów z franczyzobiorcami w Warszawie, Brzegu, Namysłowie, Kluczborku, Żorach i Opolu. Wkrótce zostanie otwarty kolejny oddział – w Białymstoku, a do lipca trzy następne – w Krakowie, Częstochowie i Wrocławiu.

W styczniu biuro franczyzowe otworzył w Opolu Tomasz Tomczuk. A dokładniej mówiąc – przejął.
– Przejąłem już funkcjonujący oddział – tłumaczy franczyzobiorca. – Prawie siedem lat pracowałem dla Investor Nieruchomości jako agent, a teraz postanowiłem pójść „na swoje”, dalej jednak we współpracy z tą firmą. Oczywiście było mi łatwiej, bo mam doświadczenie w branży. Ale podstawą, jak w każdym biznesie, jest zaangażowanie i chęć do pracy. Wtedy można liczyć na dobre dochody.

W związku z deregulacją dostępu do zawodów nie trzeba już posiadać licencji pośrednika, aby otworzyć biuro nieruchomości. Trzeba mieć jednak predyspozycje do wykonywania tej profesji.
– Idealnymi kandydatami są osoby, które pracowały jako handlowcy, agenci ubezpieczeniowi, doradcy kredytowi, itp. Wprawdzie w związku z deregulacją, licencje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomościami nie są wymagane, jednak nadal bardzo intensywnie i cyklicznie szkolimy naszych franczyzobiorców, kładąc nacisk na podnoszenie kwalifikacji – podkreśla Piotr Ociepa.

Koszty i korzyści

Osoba, która chce prowadzić biuro nieruchomości w ramach sieci, musi posiadać lokal z witrynami (własny lub wynajmowany) o powierzchni ok.40 m2 składający się z dwóch pomieszczeń. Koszt jaki trzeba ponieść w zakresie wyposażenia i modernizacji lokalu, aby dostosować go do standardów sieci, to ok. 15-20 tys. zł netto. Jednorazowa opłata wstępna na rzecz franczyzodawcy wynosi 3,8 tys. zł netto, natomiast stała miesięczna opłata wraz z funduszem marketingowym wynosi 8 proc. miesięcznych przychodów. Według szacunków właściciela licencji, czas zwrotu z inwestycji nie powinien przekroczyć sześciu miesięcy.

Franczyzobiorca przed otwarciem biura przechodzi cykl szkoleń, m.in. z podstawowowych zagadnień z zakresu obrotu nieruchomościami.
- Naszym franczyzobiorcom zapewniamy dostęp do umów pośrednictwa, pomagamy w organizacji nowego biura, w rekrutacji agentów, zapewniamy dostęp do systemu CRM, bezpłatnie publikujemy oferty franczyzobiorcy na stronie internetowej biura oraz na 30 branżowych portalach ogłoszeniowych – dodaje dyrektor zarządzający Investor Nieruchomości. – Oferujemy również nadzór merytoryczny i prawny nad transakcjami przeprowadzanymi przez naszych franczyzobiorców.

Investor Nieruchomości powstał 14 lat temu w Opolu. Pierwszy oddział franczyzowy został otwarty w 2013 roku w Brzegu.