Kancelaria w realu i w internecie
W latach 2004-2013 łączna liczba adwokatów i radców prawnych wzrosła o 68 proc. z 23 do prawie 39 tys. – wynika z danych Naczelnej Rady Adwokackiej i Krajowej Rady Radców Prawnych. Konkurencja jest coraz większa, nie dziwi więc fakt, że kancelarie prawne szukają nowych kanałów reklamy i dotarcia do klientów.
– W ostatnich latach powstało wiele internetowych kancelarii prawnych i serwisów prawniczych umożliwiających kontakt z prawnikiem niemalże przez całą dobę, zapewniających szeroki wachlarz usług. Dlatego tak ważna dla naszych franczyzobiorców jest możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami również za pośrednictwem witryny internetowej. To szansa na zdobycie i utrzymanie klientów przy dużej konkurencji na rynku – mówi Jarosław Panasiuk, prezes zarządu Omega Kancelarie Prawne.
Dlatego pracownicy Kancelarii Prawnych Omega udzielają porad również za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej oraz telefonicznej infolinii. Koszt porady uzależniony jest od rodzaju zagadnienia, ale też wielkości miasta, w których kancelaria ma siedzibę.
Jak zapewnia prezes zarządu firmy, jest to biznes nie tylko dla prawników i radców prawnych. Twierdzi, że jest gotów podjąć współpracę z każdą przedsiębiorczą sobą. Jednak nie mający odpowiedniego wykształcenia franczyzobiorca musi liczyć się z koniecznością zatrudnienia wykwalifikowanej osoby, co podnosi koszt prowadzania kancelarii.
– Do właściwego prosperowania kancelarii niezbędni są: pracownik sekretariatu, osoba świadcząca obsługę prawną tj. radca prawny, adwokat lub osoba z wykształceniem prawniczym i doświadczeniem w obsłudze prawnej klientów, a także ktoś, kto będzie roznosił ulotki. Ważne jest odpowiednie dobranie współpracowników. Zatrudnienie niewłaściwego prawnika może grozić fiaskiem nowo powstałej kancelarii. To musi być osoba zaufana i z doświadczeniem – mówi Jarosław Panasiuk.
Koszt otwarcia Kancelarii Prawnej Omego sięga ok. 40 tys. zł. Opłata wstępna to wydatek 12 tys. zł, pozostałe obciążenia stanowią koszt wynajmu i wyposażenia biura. O wymaganiach dotyczących lokalu na kancelarię przeczytasz w artykule Mieć sędziego za sąsiada na portalu Lokalnabiznes.pl
Omega Kancelarie Prawne szukają franczyzobiorców w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Obecnie sieć liczy 17 kancelarii, w tym cztery własne. Franczyzodawca chce do końca bieżącego roku otworzyć 12 punktów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rynek fitness stawia na franczyzę
/19.12.2025
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci uruchomiony we współpracy z lokalnym przedsiębiorcą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...