Krawiec, który został biznesmenem

Z wykształcenia jest krawcem. I to nie byle jakim. Piotr Roguski na początku swojej zawodowej drogi szył kostiumy dla aktorów Teatru Powszechnego.
– Ale urodziły się dzieci, trzeba było zarobić na rodzinę, a w kulturze zarobki niestety nie są zbyt wysokie – opowiada.
Postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i założył firmę sprzątającą.
– Przez kilka lat działała dobrze, ale przyszedł kryzys, a z nim cięcia i oszczędności. Zacząłem tracić zleceniodawców – relacjonuje Piotr Roguski. – Nie mogłem sobie jednak pozwolić na bycie bezrobotnym.
Na pomysł przyłączenie się do sieci franczyzowej wpadł przypadkiem.
– Przerzucając kanały telewizyjne zobaczyłem informację o targach franczyzy. Okazało się, że Biesiadowo, pizzerie, w których bardzo lubiłem już wówczas jadać, to także sieć franczyzowa. Pomyślałem, że wobec tego otworzę własny lokal – mówi Roguski.
Ostatecznie jednak wybrał nie włoską pizzę, ale kurczaka serwowanego w stylu kowbojskim. Firma Wojtex, właściciel marki Biesiadowo, ma w swoim pakiecie jeszcze trzy inne marki z rynku fast foodów. Wśród nich jest Western Chicken.
– Pojechałem z rodziną do Radomia, gdzie był najbliższy lokal tej sieci. Chciałem sam spróbować dań, zanim zdecyduję się podawać je innym ludziom – mówi Piotr Roguski.
Kurczak w panierce mu posmakował. W marcu otworzył restaurację w Wołominie, wspólnie z kolegą prowadzi też drugą w Kobyłce.
– To była duża inwestycja – nie ukrywa. 94-metrowy lokal w Wołominie wymagał gruntownego remontu, łącznie z wymiana instalacji elektrycznej. Wszystkie prace plus wyposażenie kosztowały w sumie 120 tys. zł.
– Wiem, że na zwrot kosztów inwestycji trzeba będzie poczekać. Tak to już jest w biznesie, że na początku się do niego dokłada. Teraz walczymy o klientów i o przyzwyczajenie ich do nowego lokalu – mówi franczyzobiorca.
Kurczak w sieci
Firma Wojtex przejęła Western Chicken w drugiej połowie 2014 roku. Wtedy w sieci funkcjonowało 13 lokali. Teraz działa 27, dwie kolejne umowy są finalizowane.
– Wprowadziliśmy opiekuna marki, który jest odpowiedzialny za powierzony mu koncept. Poszerzyliśmy gamę produktów. Wszystkim lokalom sieci nadaliśmy jednakowy charakter, jeśli chodzi o aranżację. Cechy wspólne to np. drewniane elementy wyposażenia wnętrza, kapelusze kowbojskie – wylicza Dominik Lewandowski, specjalista ds. PR i menedżer w firmie Wojtex.
W przypadku Western Chicken kwota inwestycji początkowej zależy od wielkości i stanu lokalu. Restauracje sieci mają od 40 do 200 m2 powierzchni. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na otwarcie lokalu 40-metrowego, to według szacunków franczyzodawcy musi być przygotowanym na wydatek co najmniej 30 tys. zł. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej ani marketingowej. Miesięcznie franczyzobiorca musi jednak płacić 800 zł za przynależność do sieci.
Zanim restauracja zacznie działać, franczyzobiorca przechodzi szkolenie w Centrum Szkoleniowym w Aleksandrowie Łódzkim. Uczy się tam... gotować, czyli przyrządzać wszystkie dania z menu. Drugie szkolenie odbywa się już właściwie w ogniu walki, bo szkoleniowcy przyjeżdżają do restauracji franczyzobiorcy w dniu jej otwarcia. Na miejscu podpowiadają, co należy usprawnić np. w obsłudze czy przyrządzaniu potraw. Licencjodawca ma też własną hurtownię, w której franczyzobiorcy mogą się zaopatrzyć w produkty spożywcze i niezbędny sprzęt w promocyjnych cenach.
Według zapewnień właściciela marki, na zwrot kosztów inwestycji franczyzobiorca Western Chicken nie będzie czekał dłużej niż pół roku.
ZOBACZ W KATALOGU






























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Na Targi Franczyza mamy dla franczyzobiorców specjalną promocję – zapowiada Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak.
Sushi Story do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych miastach. Franczyzobiorców będzie szukać m.in. na Targach Franczyza, 13-14 marca.
Chinkalnia dopina umowy najmu na kolejne własne restauracje, ale nie rezygnuje też z rozwoju we franczyzie. Franczyzowy lokal marka otworzyła nawet na Cyprze.
Sahar Kebab chce rozwinąć sieć swoich przyczep gastronomicznych w całej Polsce. Czym się wyróżnia na tle konkurencji?
Maxipizza szuka franczyzobiorców już w średniej wielkości miastach. Oprócz sieci pizzerii rozwija też drugi, oryginalny koncept.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Na wiosennych Targach Franczyza nie zabraknie pomysłów na autonomiczne biznesy, w których technologia zdejmuje właścicielom z barków wiele obowiązków. Zapraszamy 13 i 14 marca!
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Na wiosennych Targach Franczyza pojawi się wiele konceptów, które debiutują na polskim rynku franczyzowym. Przyjdź 13 i 14 marca na PGE Narodowy i sprawdź!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali