Woda na licencji
Z badania Gfk Polonia wynika, że przeciętna polska rodzina kupuje rocznie średnio 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten cel mniej więcej 80 zł oraz 124 litry wody niegazowanej za sumę 120 zł. Ale porównując te wyniki z danymi z poprzednich lat widać, że spożycie wody mineralnej, nieznacznie, acz maleje. Na wyniki finansowe producentów wody mineralnej negatywnie wpływają choćby coraz częstsze akcje i kampanie promujące pice wody z kranu. Zdaniem Roberta Płuciennika, właściciela marki Woda Pierrot powodują one spadek spożycia wody butelkowanej, ale zarazem wpływają na podniesienie poziomu jakości tych dostępnych na rynku, gdyż przedsiębiorcy chcą podkreślić ich mocne strony w zestawieniu z wodą z kranu.
– Woda źródlana posiada wiele atutów i cech niedostępnych dla kranówki. Podstawową jej wartością jest fakt, że jest ona biologicznie czysta, a zatem konsument ma kontakt z produktem w dokładnie tej samej postaci, w jakiej występuje w naturze. Z kolei woda z kranu, aby nadawać się do picia podlega procesowi uzdatniania, a jej jakość i walory smakowe zależą od stanu wodociągów i stacji uzdatniania wody. Aby nadawała się do picia, musi bowiem zostać poddana szeregowi procesów również za pomocą substancji chemicznych, które zabezpieczają ją przed występowaniem niepożądanych bakterii – tłumaczy Robert Płuciennik.
Woda Pierrot sprzedawana jest w szklanych butelkach, bo franczyzodawca dba, aby produkty przez niego sprzedawane nie zanieczyszczały środowiska.
– Postawiliśmy na szklane butelki, by wyróżnić się na tle konkurencji i zaoferować konsumentom produkt niespotykany w szerszej dystrybucji i w korzystnej cenie. Naszym zdaniem woda w opakowaniu szklanym ma wyższe walory smakowe, niż ta z plastiku, czy tym bardziej z kranu. Ponadto zwrotne opakowania szklane są bardziej ekologiczne. Ilość generowanych przez ludzi odpadów, wśród których są oczywiście jednorazowe opakowania plastikowe, stanowi duży problem dla środowiska, szczególnie, gdy odpady te nie są segregowane czy poddawane recyklingowi – mówi Robert Płuciennik.
Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku, ale licencję na swój biznes oferuje od niedawna. Franczyzobiorcy mają się zajmować dystrybucją wody marki Pierrot. Zainwestować muszą 28 tys. zł. Ta kwota obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań i materiały reklamowe. Oprócz tego powinni zainwestować w samochód dostawczy. Potrzebny jest także magazyn o powierzchni min. 50 m2 na jeden samochód.
Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klient może je nabyć tylko od lokalnego dystrybutora, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Każdy dystrybutor ma wyłączne prawo sprzedawania produktów marki Pierrot na określonym w umowie franczyzowej terenie. Firma przekonuje, że dzięki dostawom prosto do domów klientów i omijaniu hurtowni i sklepów, może zaproponować lepszą cenę dla klienta i marżę dla franczyzobiorcy. Do tej pory na współpracę z firmą zdecydowało się 18 franczyzobiorców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów