Zyski z podróży
Michał Michał Gaede, menedżer sieci franczyzowej Travel Shops.
Czy okres urlopowy, który właśnie trwa, to dobry czas na otwieranie biura podróży?
Musimy pamiętać, że od otwarcia biura do rezerwacji pierwszych imprez turystycznych najczęściej mija kilka miesięcy. Z punktu widzenia sprzedaży nie ma to więc większego znaczenia. Natomiast niewątpliwie w szczycie letniego sezonu uruchamianie takiej działalności zajmuje znaczenie więcej czasu, choćby z uwagi na fakt, że wszystkie biura podróży skupiają się na obsłudze klienta i sprzedaży wycieczek. A to znacznie utrudnia działania organizacyjne na linii agent – organizator turystyki.
Czy sezonowość to przekleństwo tej branży?
Dzięki bogaceniu się naszego społeczeństwa oraz konsekwentnej polityce organizatorów sezonowość w turystyce – bardzo widoczna jeszcze kilkanaście lat temu – zaciera się. Są oczywiście miesiące zdecydowanie słabsze, np. kwiecień i październik, ale w skali roku krzywa z wykresem sprzedaży coraz bardziej się „prostuje”.
Jakie wymagania ma Travel Shops wobec franczyzobiorców?
Nie mamy konkretnych wymogów dotyczących wieku, płci, wykształcenia czy doświadczenia. Zdecydowanie częściej zgłaszają się do nas ludzie młodzi, często z kierunkowym wykształceniem, bez zawodowego doświadczenia zwłaszcza w branży turystycznej. Mamy jednak także partnerów w wieku dojrzałym, z doświadczeniem zawodowym często odległym od turystyki, którzy odkryli w sobie pasję prowadzenia biura podróży. Jako franczyzodawca bierzemy na siebie zadanie przekazania partnerom naszej wiedzy i wieloletniego doświadczenia, stąd braki w tym zakresie nie stanowią przeszkody w uruchomieniu i prowadzeniu biura podróży. Wymagamy natomiast zaangażowania i konsekwencji w prowadzeniu biznesu oraz ciągłego podnoszenia kwalifikacji.
Jaką kwotą musi dysponować franczyzobiorca, by móc przystąpić do państwa sieci?
Inwestycję w biuro podróży powinniśmy podzielić na dwie części. Pierwsza to uruchomienie biznesu i koszty z tym związane: remont lokalu, wyposażenie w meble i urządzenia biurowe, branding. Tę część szacujemy na kwotę od kilkunastu tysięcy wzwyż. Mniejsze są koszty związane z uruchomieniem w naszej sieci biura internetowego, a jeszcze niższe przy biurze mobilnym. Druga część inwestycji to utrzymanie biura podróży przez pierwszy okres. Miesięczny koszt waha się pomiędzy 5 tys. zł, a nawet 20 tys. zł. Musimy założyć, że co najmniej przez rok będziemy dopłacać do stałych miesięcznych kosztów. Kwota dopłat zależna będzie od tego, jak szybko rozpoczniemy pierwsze rezerwacje, niemniej nie powinniśmy zakładać, że w pierwszym okresie koszty będziemy w całości lub w znacznej części pokrywać z przychodów. Powyższe kwoty miesięcznych kosztów nie odnoszą się do internetowego i mobilnego biura podróży.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...